Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 12-10-2012 Samochody wyjeżdżają z tyskiej fabryki już od przeszło 42 lat. 11 października z taśmy zjechał 10-milionowy egzemplarz. Swoją historię śląski zakład rozpoczął w 1971 roku, gdy linię produkcyjną w Bielsko-Białej opuściła pierwsza Syrena. Po zakupieniu przez polski rząd licencji najpopularniejszego samochodu na polskich drogach - Fiata 126p (Maluch) - rozpoczęła się budowa drugiego zakładu w Tychach, rozpoczynającego swoją działalność w 1975 roku. W 1992 roku fabryka została przejęta przez FIATa.
W zakładach tyskich wyprodukowano 16 różnych modeli. Pomiędzy rokiem 1971 a 2000 z taśm zjechało 3 349 487 samochodów, a w ostatnich 12 latach ta liczba była prawie podwojona - 6 650 513 sztuk. Prawie cała produkcja samochodów wytwarzana w tyskich zakładach trafia na rynek zagraniczny.
10-milionowym modelem okazał się Fiat 500C z silnikiem 1.2l w wersji Lounge, w czerwonym kolorze, który trafi do klienta w Niemczech. Lancia Ypsilon, z silnikiem 1.3l Multijet, która o włos nie załapała się na 8 cyfrową liczbę, pojedzie do Włoch. Z kolei samochód o numerze 10 000 001 trafi na rynek polski i jest to Fiat Panda Classic 1.2l
- 2012-10-14 11:46:18 Po ostatnim akapicie widać jaka jest polska siła nabywcza. Włochy w kryzysie drogą Lancie, Nimcy drogą 500. A polak pruchno Panda