Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 17-09-2012 Aktualnie jest to najlepiej sprzedający się samochód marki, znanej z produkcji przede wszystkim sportowych modeli. Należy on jednak do segmentu najmniej sportowych, patrząc po gabarytach. Cayenne stał się historią sukcesu marki Porsche.
Nastał czas, aby jeszcze trochę podkręcić dotychczasowe wyniki. Do sprzedąży trafił Cayenne S z silnikiem V8 o pojemności 4.2l i mocy 382KM, co przekłada się na moment obrotowy 850Nm. Tak więc mimo swoich kolosalnych wymiarów ( 4,85m długości; 1,94m szerokości i 1,7m wysokości ), samochód ten, podobnie jak prawdziwa mała, sportowa wyścigówka, osiąga wynik 5,7s do 100km/h. Przy czym cała konstrukcja jest w stanie rozpędzić się do prędkości 252km/h. Cayenne zasilany jest dieslem, dzięki czemu jego parametry spalania są odpowiednio niskie. W cyklu mieszanym jego głód na paliwo ogranicza się do jedynych 8,3l na 100km. Oczywiście silnik został doposażony w system Start&Stop, bez niego ten wynik byłby mało prawdopodobny.
Aby móc pozwolić sobie na sportowego SUV'a od Porshe, w portfelu powinno się znaleźć 77684 Euro, jednak cena podana jest z niemieckim VATem, który wynosi 19%. W polskich realiach przekłada się to na 80 tyś Euro.