Fot. Volkswagen
Volkswagen Touareg w swojej trzeciej generacji stał się lekko dłuższy i szerszy. Te niewielkie zmiany wpłynęły jednak pozytywnie na rozmieszczenie wewnątrz auta. Tak też pojemność bagażnika wzrosła z 697 litrów do 810 litrów. Mimo większych wymiarów, udało się odchudzić konstrukcję pojazdu o 106 kg. Karoseria auta składa się teraz z 48% aluminium oraz 52% stali najwyższej jakości. Charakterystycznym elementem nowego wzornictwa zewnętrznego to wysoka i szeroka atrapa chłodnicy, która swoim rozmieszczeniem przechodzi do reflektorów oraz świateł do jazdy dziennej. Auto w przeciwieństwie do ostatnich nowości ma bardziej opływową strukturę nadwozia.Fot. Volkswagen
Wnętrze auta to w przypadku Volkswagena całkowicie nowy rozdział. Samochód prezentuje się przestronnie i bardzo nowocześnie. Centralnym punktem nowego designu o nazwie Innovision Cockpit, to jego dwa duże cyfrowe ekrany. Pierwszy o przekątnej 12 cali znajduje się tuż przed kierowcą za kierownicą i w pełni zastąpił deskę rozdzielczą. Drugi, większy o przekątnej aż 15 cali umieszczony centralnie skierowany jest ku kierowcy tak jak cały układ przedniej partii wnętrza auta. Samochód ten może pochwalić się także dodatkowymi innowacyjnymi rozwiązaniami, które mają na celu ułatwić codzienne użytkowanie pojazdu jak też zadbają o najwyższy poziom bezpieczeństwa.Fot. Volkswagen
Pod maską nowego Volkswagen Touareg, na samym początku znajdą się wyłącznie jednostki wysokoprężne w układzie V6. Będą to na początku dwie jednostki o mocy 231 KM oraz 286 KM. W późniejszej fazie pojawi się także silnik benzynowy V6 o mocy 340 KM oraz wysokoprężna V8 o mocy 421 KM. Auto otrzyma także jednostkę ze wsparciem hybrydowym. A samym początku będzie ona jednak oferowana wyłącznie w Chinach. W późniejszej fazie silnik hybrydowy pojawi się także w Europie. Nowy układ hybrydowy dysponować będzie mocą 367 KM.