Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 08-06-2010 2 czerwca 2010 odbyła się światowa przedpremiera nowego samochodu z rodziny Volkswagena. Nowym pojazdem jest sedan, ale ku zaskoczeniu, nie jest to żadna nowa, wielka limuzyna, lecz po prostu przerobione Polo. Samochód został stworzony przede wszystkim na rynek wschodni, a dokładniej rosyjski, gdzie będzie również produkowany - w fabryce VW, w mieście Kaluga.
Ogólne
Samochód został zaprojektowany specjalnie na rosyjski rynek. Przy czym, z wyjątkiem tyłu, nie widać żadnych różnic w wyglądzie pomiędzy wersją 3 i 5 drzwiową. Pojazd dostał specjalne zawieszenie, które zostało zaprojektowane na rosyjskie ulice, co może ucieszyć także i Polskich kierowców, ponieważ za wschodnią granicą stan nawierzchni w wielu miejscach przypomina polskie drogi. Został także stworzony dla tego pojazdu specjalny lakier, który ma być bardzo odporny na różnorodne warunki atmosferyczne i chemikalia.
Silnik
W VW Polo znajdzie się nowy, 1,6 litrowy silnik o mocy 105 KM, wspomagany przez 5-biegową manualną lub 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Podsumowanie
Nie sądzę, aby ten samochód cieszył się wielkim zapotrzebowaniem wśród klientów indywidualnych. Swoją grupę docelową znajdzie raczej w takich firmach, których nie stać na prawdziwą limuzynę. Nowy VW Polo w wersji sedan nie stanowi jakiegokolwiek kroku naprzód w dziedzinie motoryzacji. Brak jakichkolwiek innowacji. Będzie to tylko wypełnienie luki dla taniego samochodu marki VW. Przewidywana cena wersji podstawowej to 10 tyś euro.