Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 14-03-2010 Renault przygotowało parę ciekawych prezentacji na targi motoryzacyjne w Genewie. Jedną z nich bez wątpienia jest ukazana światu wersja Coupe Cabrio. Jak zapowiadają twórcy, nowe Renault zostało stworzone do podboju swojego segmentu, nie będzie to jednak łatwe, na drodze do zwycięstwa stoją takie samochody jak Volkswagen Eos i Audi A5, o ile możemy spodziewać się, że walka z VW okaże się sukcesem to pokonanie Audi jest raczej niemożliwe.
Design
Jak przystało na Renault, nowe CC przyciąga wzrok. Przód samochodu wygląda bardzo masywnie, światła są identyczne jak w wersji hatchback, bardzo podobają mi się słupki malowane na kolor srebrny niezależnie od koloru nadwozia. Bryła samochodu jest spójna i elegancka, nie ma się do czego przyczepić. CC robi niesamowite wrażenie gdy patrzymy na nie z góry, piękny, potężny szklany dach dodaje charakteru i prestiżu. Konstrukcja ta nie odbiega niczym o tej stosowanej w modelach premium.
Wnętrze
Wnętrze pojazdu jest ergonomiczne, elementy sterowania są rozmieszczone bardzo dobrze i przede wszystkim w przemyślany sposób. Zarówno kierownica jak i fotele posiadają regulację w dwóch płaszczyznach.
Wyposażenie i Bezpieczeństwo
Jak przystało na Renault model CC posiada wiele technologicznych rozwiązań, w większości przejętych z modeli należących do wyższego segmentu. są to: karta Renault Hands Free z funkcją blokady drzwi przy oddalaniu się od auta, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z 3 trybami pracy Soft – Auto – Fast, dwufunkcyjne, kierunkowe reflektory ksenonowe, nowy, wielobarwny wskaźnik regulatora-ogranicznika prędkości, system audio 3D Sound z modułem złączy multimedialnych Plug&Music (USB, mini-Jack), wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom czy menu ustawień osobistych, umożliwiające aktywację/dezaktywację oraz regulację niektórych funkcji pojazdu (światła dzienne, głośność sygnału układu wspomagania parkowania).
Silniki
Oferta silników benzynowych wygląda następująco:
1.6 16V 110KM, z 6-biegową skrzynia mechaniczna,
1.4 16V TCe 130KM - Turbo Control Efficiency, z 6-biegową skrzynia mechaniczna,
2.0 16V 140KM oferowany z nową, bezstopniową skrzynią biegów CVT
Oferta silników diesla wygląda następująco:
1.5 dCi 110KM oferowany z nową, automatyczną, 6-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC,
1.9 dCi 130KM FAP, z 6-biegową skrzynia mechaniczna,
2.0 dCi 160KM FAP, z 6-biegową skrzynia mechaniczna.
Podsumowanie
Renault Coupe Cabrio to samochód kompletny, jak przystało na francuską markę elegancki i komfortowy. Jest to idealny samochód ciepłe wakacyjne dni ale także zimowe wieczory ze względu na twardy składany dach. Ciekaw jestem tylko jak będzie wyglądała bezawaryjność elektroniki, jest to dla mnie największy minus Renault.