Fot. Renault
Francuscy inżynierowie tworząc nowego Renault Megane zrobili bardzo duży krok do przodu. Mimo tej samej nazwy samochód nie przypomina swojego poprzednika. Bardziej dynamiczna linia nadwozia, lepsze rozłożenie elementów oraz nowoczesne technologie czynią z tego samochodu nowego mocnego gracza w strefie kompaktowych samochodów. Nowe Renault Megane dostępny będzie w sumie w pięć wersji wyposażeniowych. Do tego dojdzie jeszcze wybór pomiędzy dziewięcioma jednostkami napędowymi. Cztery z nich to wysokoprężne, pozostałe pięć benzynowe. Samochód dostępny będzie zarówno z skrzynią manualną jak też dwusprzęgłową automatycznymi przekładniami EDC w zależności od wersji silnika.Fot. Renault
Silną stroną nowych samochodów Renault Megane do dostępność systemu multimedialnego R-LINK2. Mimo bardzo rozbudowanego menu, sterowanie odbywa się bardzo intuicyjnie. Pomaga w tym bardzo poziomo ustawiony 8,7” duży dotykowy ekran. Jest on jednak opcjonalny, a w standardzie z tym systemem dostępny jest pionowy 7” dotykowy ekran. Renault Megane nowej generacji otrzymał także wiele nowych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa aktywnego. Samochód chroni przy tym nie tylko pasażerów, ale także pieszych. Wersja GT dostępna będzie jako jedyny samochód ze wszystkimi czterema skrętnymi kołami. Najlepiej jednak pojechać 12 lub 13 marca do salonów Renault i przekonać się osobiście o walorach nowego Renault Megane.Fot. Renault
Silnik | Life | Zen | INTENS | BOSE | GT |
---|---|---|---|---|---|
SCe 115 KM | 59 900 | 62 900 | 67 600 | - | - |
TCe 100 KM | 62 900 | 65 900 | 70 600 | - | - |
TCe 130 KM | - | - | 73 600 | 81 600 | - |
TCe 130 KM EDC | - | - | 81 600 | 89 600 | - |
GT 205 KM EDC | - | - | - | - | 102 100 |
dCi 90 KM | 67 900 | 70 900 | - | - | - |
dCi 110 KM | - | 74 900 | 79 600 | 87 600 | - |
dCi 110 KM EDC | - | - | 86 600 | 94 600 | - |
dCi 130 KM | - | - | 86 100 | 94 100 | - |