Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 07-02-2013 Jeden z najlepiej sprzedających się Vanów Francuskiego producenta, ponownie pojawi się jako Crossover. W trzeciej generacji Scenica, która debiutowała w 2009 roku, znów ujrzymy wyżej zawieszone nadwozie. Mimo, że samochód to prawdziwy Scenic, pod względem komfortu i miejsca wizualnie uległ zmianie. Być może wprowadzenie tego modelu będzie także zapowiedzią faceliftingu aktualnie sprzedawanej wersji.
Nazwa, jak również wymiary, jasno mówią, że to Scenic. Jednak pod kątem wyglądu trudno to dostrzec. Model dostosowany został do nowej linii Francuskiego producenta, którą to można podziwiać między innymi w nowym Clio. Dzięki temu Van otrzymał trochę bardziej agresywną linię.
Pojemność bagażnika nowego Scenica będzie największa w tym segmencie, wynosząc 555litrów. Jak by tego było mało, wewnątrz znajduje się jeszcze masa dodatkowych schowków, dzięki czemu samochód otrzymuje dodatkowe 71 litrów pojemności. Pozostałe wymiary oraz dane techniczne jak na razie Renault trzyma przy sobie.
Oprócz nowego designu, zgodnego z linią Renault, Scenic Xmod otrzymał charakterystyczne, jak dla Crossoverów, wstawki. Wzdłuż dolnej linii nadwozia samochód wyposażono w ochronne plastiki. Zarówno na przednim zderzaku, jak też tylnym, znajduje się dodatkowo wstawka metalowa. Model ten ponadto otrzymał stylowe światła do jazdy dziennej, które idealnie wpisuja się w jego kompozycję.
Ciąg dalszy innowacji odnaleźć można wewnątrz samochodu. Scenic Xmod dołącza do gamy pojazdów wyposażonych w zaawansowany system infortaiment Renault R-Link. Standardowo już dla francuskich samochodów, zegary i wskaźniki umieszczone zostały na środkowej części kokpitu. Oprócz wskazówek prędkości obrotów i tym podobnych parametrów, po prawej stronie środkowej konsoli umieszczony został duży wyświetlacz TFT, na którym nie w tylko wyświetlana jest nawigacja, ale także obsługa całego R-Linku.
Scenic Xmod otrzymał ponadto specjalną funkcję do jazdy po „terenie”, w której to kierowca decyduje, jak silnik będzie się zachowywał. W zależności od sytuacji dostępne tryby, to Expert, Road oraz Loose Ground.