Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 28-01-2013 Najbardziej sportowa odmiana samochodów z Niemieckiego Ingolstadt powiększa się o kolejny model. Będzie nim Audi RS7, który to zaprezentowany został podczas targów w Detroit. Samochód ten wyposażony będzie w najbardziej wydajną jednostkę, jaką Niemcy mają do dyspozycji, a więc biturbo V8 z 560 KM pod maską.
Odsłona RS pod względem wymiarów nie będzie się odróżniać od swojej miejskiej edycji. Długość samochodu będzie wynosić 4.96m, szerokość 1.91m, zaś wysokość 1.42m. Rozstaw osi ma 2.91m długości. W przeciwieństwie do miejskiej wersji, do dyspozycji będzie tylko jedna jednostka. Bi Turbo V8 o pojemności 4.0l z mocą 560KM. Maksymalny moment obrotowy, który znajduje się w przedziale od 1750 obr/min do 5500 obr/min wynosi 700Nm. Maksymalna prędkość może zostać podniesiona z 250 km/h nawet do 305 km/h, oczywiście na specjalne życzenie klienta. Aby zobaczyć pierwszą setkę na liczniku, samochód potrzebuje zaledwie 3.9 sekund; do uzyskania tego czasu przyczynia się także ośmiobiegowa automatyczna skrzynia.
Dzięki ultranowoczesnej jednostce, systemowi start&stop oraz odpowiedniemu sprężaniu paliwa, spalanie samochodu w trybie mieszanym ogranicza się do zaledwie 9,8l/100km. Kolejną technologią, która odpowiednio przyczynia się do zmniejszenia użycia benzyny, jest COD – Cylinder on Demand, dzięki czemu cylindry 2,3,5 oraz 8 mogą zostać wyłączone z pracy silnika, gdy ich moc nie jest potrzebna.
RS w Audi to jednak nie tylko ultranowoczesna i wydajna jednostka. Decydując się na zakup takiej wersji samochodu, nabywca otrzymuje coś więcej. Już na start samochód wyróżnia się. Linia dzięki lekkim modyfikacjom jest bardziej ostra i agresywna; widać to przede wszystkim w przednim zderzaku, zaś tylna partia samochodu wyposażona została w spojler, który w razie zapotrzebowania podnosi się automatycznie. Ponadto w oko od razu rzuca się dyfuzor oraz 2 duże rury wydechowe.
Nowy Audi RS 7 standardowo wyposażony jest w 20”, aluminiowe, 7-ramienne felgi, można je jednak wymienić na 21”, 5-ramienne. Pojazd dostępny jest w 10 lakierach, pośród nich znajduje się także ciemno-szary, matowy. Zewnętrzna część samochodu może zostać jeszcze wzbogacona o 2 pakiety - matowy aluminium i karbon.
Wnętrze także odzwierciedla zewnętrzną aurę samochodu. Czerwone wskazówki osadzone są na czarnym tle w kokpicie, zaś liczby i emblematy na białym. Projektanci Audi bardzo mocno zaakcentowali czerwony odcień we wnętrzu samochodu. Wszelkie wskazówki oraz przyciski świecą na czerwono. Oczywiście nie mogło zabraknąć odpowiednich wstawek RS na kierownicy i progach drzwi.