Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 04-04-2010 Skoda Fabia Scout zadebiutowała na targach motoryzacyjnych w Genewie. Koncern z Czech należący do grupy VW idzie w ślady Audi, które od dawna wypuszcza na rynek uterenowione wersje swoich modeli kombi. Samochody z Ingolstadt w wersjach Allroad są bardzo cenione na rynku i chwalone przez kierowców. Ciekaw jestem jak będzie w przypadku Skody, ostatnio koncern poczynił wielkie postępy w postaci modelu Superb co może wróżyć dobrą przyszłość dla tej marki.
Design
Nie będę rozpisywał się na temat stylistyki Fabii, ponieważ chyba wszyscy bardzo dobrze ją znamy i widzimy niemalże codziennie na drogach naszego kraju. Najciekawszym elementem stylistycznym w tych modelach jest płaski dach, który możemy pomalować na wybrany przez siebie kolor. Jest to patent zaczerpnięty z Mini. Skoda w wersji Scout jest dodatkowo wyposażona w specjalne nakładki mające na celu ochronę karoserii przed zadrapaniami oraz specjalnie zaprojektowane felgi w wydaniu super lekkim.
Wnętrze
Wnętrze jest minimalistyczne, znajdziemy tutaj bez problemu wszystko czego możemy oczekiwać od pojazdu tej klasy. Jest do bólu ergonomiczne i zauważam czuwające nad projektem oko VW. Materiały użyte we wnętrzu są twarde i niezbyt przyjemne w dotyku ale nawet po przejechaniu sporej ilości kilometrów nie trzeszczą. Ogólnie rzecz biorąc oceniam wnętrze Skody pozytywnie, nawet dłuższą trasę możemy pokonać z przyjemnością, oczywiście jeśli wcześniej nie jeździliśmy Audi A8…
Silniki
Fabia Scout dostępna jest z czterema silnikami znanymi z klasycznej wersji. Są wśród nich dwie jednostki benzynowe a także dwa silniki diesla.
Skoda Fabia Scout specjalnie nie zachwyca ale także w żaden sposób nie odstrasza. Jeśli szukasz małego, solidnego kombi z napędem 4x4 to jest to samochód dla Ciebie. Koncern uważa, że grupą docelową tego modelu są młodzi, aktywni kierowcy lubiący wybrać się w weekend poza miasto, w lekki teren. Tej zimy dużo jeździłem podstawowym modelem Fabii w wersji kombi, powiem Wam, że samochód jest świetnie wyważony i radzi sobie bardzo dobrze na wyślizganych podjazdach. Wersji Scout z napędem na cztery koła nie możemy nazwać pełnoprawnym autem terenowym ale jest według mnie świetną propozycją na zimową aurę w naszym kraju.