Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 26-10-2012 Smart kojarzy się głównie z dwuosobowymi, małymi, miejskimi i drogimi samochodami, do których prawie nic nie da się zmieścić. Najnowszy koncept niemieckiego producenta sprzeciwia się takiemu założeniu tym, iż mimo swoich niedużych wymiarów, posiada pokaźny, jak na tę markę, bagażnik, którego maksymalna długość to 90 cm.
Cała konstrukcja ma całkowitą długość 3.55metra, szerokość 1,71m oraz wysokość 1,5m. Ponadto samochód ma dosść duży rozstaw osi, wynoszący trochę ponad 3m. Wersja koncepcyjna napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 82KM, pozwalającym osiągnąć prędkość 120km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 120Nm i jest dostępny od pierwszego wciśnięcia w pedał gazu. Silnik ten aktualnie stosowany jest w elektrycznym smarcie by Brabus.
Smart klasyfikuje samochód do segmentu SUC (Sporotwe Użytkowe Coupe). Jego design jest nowoczesny i ekstrawagancki. Wszystkie zakończenia na masce zostały wygładzone. Samochód sprawia trochę wrażenie, jakby został robiony na dwie tury - przód samochód jest bardzo stonowany i bez wyrazu, z kolei tylna część to całkowite przeciwieństwo, widać w niej chrarkterystyczne rysy sportowego Coupe.
Wnętrze zdecydowanie lepiej udało się designerom Smarta. Całość ma układ sportowy, od kokpitu, po siedzenia. Wszystko zostało dobrane tak, aby ze sobą współgrało. Kolor czerwony i biały razem, to bardzo udany zabieg. Czerwień daje nuty "wściekłości", zaś biały trzyma tę energię pod kontrolą. Zastosowanie panoramicznego dachu wprowadza dużo dodatkowego światła do wnętrza, co stanowi kolejny plus na rzecz wystroju samochodu.