Fot. Audi
Najnowszy produkt firmy z Ingolstadt stanowi trzon w prezentacji nowoczesnej linii marki i pokazuje w jakim kierunku sama firma będzie rozwijać się stylistycznie w najbliższych latach w zakresie sportowych produktów. Oprócz najbardziej zaawansowanego technologicznie silnika niemieckiego producenta, samochód otrzymał także nowy system Infotaiment MMI plus z nawigacją. Jednak w przeciwieństwie do innych samochodów marki Audi, panel został usunięty z centralnej części konsoli i wstawiony do deski rozdzielczej, czyniąc ją w 100% interaktywną. Wszelkie analogowe zegary zostały zastąpione na rzecz graficznej prezentacji.Fot. Audi
W przypadku obu wersji wyposażeniowych motorem napędowym będzie turbodoładowana 5.2 litrowa jednostka benzynowa FSI. Jednak w przypadku wersji podstawowej silnik ten będzie generować moc 540 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosić będzie 540 Nm. Maksymalna prędkość ograniczona została do 320 km/h, zaś pierwsze 100km/h na liczniku można zobaczyć po zaledwie 3.5 sekundach. W przypadku wersji z plusem na końcu, moc silnika wzrasta do 610 koni mechanicznych, a moment obrotowy do 560 Nm. W tym przypadku ograniczenie prędkości podniesione zostało do 330 km/h, zaś pierwsza 100 km/h pojawia się w zaledwie 3.2 sekundach. W obu wypadkach moc przekazywana na ulicę jest poprzez wszystkie cztery koła dzięki zastosowaniu technologi quattro.Fot. Audi
Zapraszamy do naszej Galerii samochodu Audi R8 z tegorocznych targów w Genewie Audi R8 Genewa