Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kacprowicz - 02-11-2011 Ten flagowy model jest produkowany od 6 lat i ma już zapewnioną stabilną pozycję - fanów w około 40 krajach świata, którym podarował sportowe wrażenia z jazdy połączone z praktycznością na co dzień. Teraz bazując na genach poprzednika z zeszłego roku, chce dać z siebie jeszcze więcej.
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze
Suzuki starało się nadać swojemu najszybszemu kompaktowi poważnego, agresywnego wyglądu, łącząc w aerodynamice funkcjonalność z wyraźnym stylem. Dlatego też nadwozie nisko osadzono na dużych, 17-calowych kołach z alufelgami (o cały kilogram lżejszymi od tych z poprzedniej wersji). Zbudowało to wrażenie stabilności i potencjału mocy.
Z przodu obszerny grill zestawiono z charakterystycznymi lampami przeciwmgielnymi w żebrowanych ramach. Reflektory przednie z metaliczno-szarą powłoką oraz tylne o cylindrycznym wyglądzie zaprojektowano od zera, by nadawały sylwetce dystyngowanego, silnego wyglądu.
Środowisko dla kierowcy
Nie trudno się domyślić, że przy projektowaniu wnętrza Suzuki chodziło głównie o zapewnienie komfortu i przyjemności z jazdy. Jest to zawsze priorytet. W tym modelu znajdziemy wyrafinowane, sportowe elementy, tworzące razem aurę radości nie tylko z jazdy, ale też samego posiadania Sportowej odmiany Swifta. Przykładem jest precyzyjnie dostrojony układ kierowniczy, którym zarządzamy wogodną, bo oprawioną w miękką skórę kierownicą. Dla komfortu podróżowania zadbano także o fotele. Mają zapewniać dobre trzymanie oraz cieszyć właściciela ekskluzywnością materiałów.
Licencja na słowo "Sport"
Nowy Swift Sport ma długość 3890mm, szerokość 1695mm i wysokość 1510mm. Baza kół wynosi 2430mm. Szerokie opony, i krótki rozstaw osi (co kluczowe i charakterystyczne dla tej serii), zestawione są z zawieszeniem, które zapewnia pełną kontrolę podczas prowadzenia i stabilność przy dużych prędkościach.
Silnik to 136-konny M16A, bazowany na badaniach wolnossącej jednostki 1.6. Oferuje teraz więcej mocy przy większej ekonomii jazdy. Dołączyła do niego 6-biegowa przekładnia manualna - to 1 bieg więcej niż w poprzedniej wersji, co ma jeszcze dodatkowo podnieść osiągi i ekonomię jazdy. Emisję CO2 zmniejszono z 165g/km do 147 kg/km i zmieniono układ wydechowy. Moment obrotowy 160 Nm/4,400 obr/min, a poziom spalania utrzymany przy 6,4l/100 km.
Dynamika może być bezpieczna
Nowy Swift Sport ma być ewolucją w kontekście bezpieczeństwa. Wszechstronne technologie oznaczają kontrolę i spokój umysłu, ponieważ ten model w zeszłym roku dostał 5 gwiazdek w teście ENCAP.
Użycie stali o wysokiej wytrzymałości i komputerowa analiza jej struktury uczyniło nadwozie lekkim i bezpiecznym. Bezpieczeństwo pasywne zapewnia rama bazowana na technologii Total Effective Control, która zakłada efektywne absorbowanie i rozpraszanie siły uderzeniowej. 7 poduszek powietrznych, w tym kurtyny boczne i jedna chroniąca kolana kierowcy + ESP w standardzie, mają zapewnić podróżującym spokój umysłu.
Subiektywna Suma
Nowy kompakt wydaje się być bezpiecznym unowocześnieniem Sportowego Swifta - żeby po prostu był w stanie dalej trzymać poziom sprzedaży i zdobywał kolejne grono zadowolonych użytkowników. Szybki, niewielki, bezpieczny, niezawodny, łączy w sobie wiele kompromisów. Być może właśnie dlatego jest tak uniwersalny i ceniony na całym świecie.