Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 02-05-2013 Najnowszy samochód konceptcyjny europejskiego oddziału japońskiego producenta, powstał we współpracy z francuskim designerem - Jean-Marie Massaud. Głównym założeniem przy podpisywaniu umowy było stworzenie unikatowego, uniwersalnego i dotąd niespotykanego pojazdu. Owoc tej współpracy nazwany został ME.WE i jest przedstawicielem małych miejskich samochodów.
Cechy, jakie model miał spełniać, były klarownie określone, opierając się na trendzie, że świat powoli odchodzi od standaryzacji i każda osoba chce się na swój sposób wyróżnić. Cechę tę miał zawierać w sobie właśnie ME.WE. Udało się to uzyskać poprzez modułową budowę samochodu. Oznacza to nic innego, jak: nie podoba się właścicielowi kolor maski lub innej części nadwozia - może ją bezproblemowo zamienić, na taką, jaka mu odpowiada.
Kolejna ważna cecha konceptu Toyoty, to samochód uniwersalny pod kątem ładowności, jak i funkcjonalności. Tak też ME.WE może być zarówno małym autem miejskim, lekkim pojazdem offroadowym, kabriolecikiem, czy też pic-kup'em. W Toyocie ME.WE największy priorytet przed bagażem zawsze mają osoby jadące. W razie braku dla nich miejsca, dodatkowy ładunek zawsze można w prosty sposób przenieść na dach, pod neoprenową pokrywę. Samochód, dzięki swojej unikatowej budowie, w prosty sposób można modyfikować, a niektóre części wykorzystywać alternatywnie, poza samochodem. Tak też na przykład tylną kanapę można bez problemu wyjąć i użyć do własnych celów.
Wymiary tego samochodu są nieduże. Tylko 3.44m długości, 1.75m szerokości oraz 1.6m wysokości. Na pytanie, gdzie został umieszczony silnik, aby napędzać nawet do 4 kół naraz, odpowiedź jest bardzo prosta. Tam, gdzie moc jest potrzebna najbardziej, czyli przy kołach. Skutkuje to nie tylko większą przestrzenią dla osób jadących samochodem, ale ponadto zmniejsza wagę samego pojazdu. Brak ciężkich części, odpowiedzialnych za skomplikowane przekazywanie siły napędowej samochodu, odchudza Toyotę ME.WE do całe 750kg.