Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 04-03-2017 Optymalizacja właściwości pracy urządzeń to klucz do sukcesu. Przy ciągłej miniaturyzacji, jak na to wygląda nie tylko sprzętu elektronicznego. Można nie tylko zaoszczędzić na użytych materiałach, ale ponadto także poprawić funkcjonalność starych urządzeń. W przypadku odkrycia Toyoty i Denso nowe katalizatory mogą być aż o 20% mniejsze niż dotychczasowe przy takiej samej wydajności wszystko dzięki rozwiązaniu FLAD (Flow Adjustable Designed Cell). Warto tutaj zaznaczyć że te małe pomocne urządzenia w zwalczaniu szkodliwych elementów spalin, produkowane są przy użyciu cennych i drogich materiałów. Zmniejszenie ich aż o 20%, przy produkcji ponad 10 milionów samochodów. Robi to już naprawdę duża oszczędność. Na czym polega ta zmiana, dzięki której Toyota i Denso była w stanie zmniejszyć katalizator. Dotychczasowe urządzenia są wyposażone w kanaliki o tej samej szerokości i gęstości. W przypadku nowego katalizatora, podzielony został on na dwa pierścienie. Wewnętrzny posiada tą samą gęstość kanalików co stara konstrukcja, za to zewnętrzny ma ich mniej i są szersze. Dzięki temu spaliny rozkładają się bardziej równomiernie, a samo urządzenie można skrócić aż o 20%.