Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 02-06-2017 Co roku prestiżowy magazyn Forbes robi zestawienie najbardziej wartościowych marek na świecie. W ścisłej czołówce znajduje się także wiele producentów samochodowych. Jak to ma już miejsce od wielu lat listę w kategorii marek samochodowych rozpoczyna Toyota. Wartość japońskiej marki oszacowana została na 41,1 miliarda dolarów. W zestawieniu globalnym Toyota zajmuje jednak dopiero 8 miejsce. Druga najbardziej wartościowa marka na świecie to Mercedes Benz. Niemieckie przedsiębiorstwo wycenione zostało na 29,2 miliarda dolarów, co daje marce 17 pozycję. Ostatnie miejsce na podium marek motoryzacyjnych zajmuje kolejny producent z Niemiec BMW. Tutaj szacowana wartość wynosi 28,7 miliardów dolarów. Przekłada się to na pozycję 21. Poza podium na czwartym miejscu znalazła się Honda ( 26 poz, 24 mld $ ). Kolejni producenci to Audi ( 37 poz, 14,1 mld $ ), Ford ( 39 poz, 13,8 mld $ ), Chevrolet ( 57 poz, 10,3 mld $ ), Porsche ( 60 poz, 9,6 mld $ ), Lexus ( 64 poz, 9.1 mld $ ), Nissan ( 67 poz, 9 mld $ ) oraz Hyundai ( 68 poz, 8,9 mld $).