Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 16-07-2019 Japoński producent może uznać pierwsze półrocze 2019 jako bardzo udane. Mimo lekko malejącego rynku nowych samochodów w Europie, Toyota dostarczyła aż o 3,3% więcej samochodów do klientów niż w analogicznym okresie rok temu. Udział japońskiej marki w Europejskim rynku wzrósł o 0,4% do 5,3%. W sumie dostarczonych zostało 578 400 samochodów z czego w ponad połowie aut, pod maską znalazła się jednostka z napędem hybrydowym. Sprzedanych hybryd od stycznia do czerwca było 303 400 co oznacza wzrost o 18% wobec analogicznego okresu rok temu. Największą popularność napędu hybrydowego cieszy się w modelach Corolla sedan oraz TS Kombi. W tych dwóch modelach 83% aut z salonów zjeżdżały auta z napędem hybrydowym. SUV Toyota RAV4 może poszczycić się rewelacyjnym wynikiem 72% aut z napędem z elektrycznym wsparciem. W Polsce w pierwszym półroczu dostarczonych zostało 60 100 pojazdów, z czego 11 500 to auta z napędem hybrydowym, co stanowi wzrost sprzedaży aut z tą formą napędu o 35%. Najlepiej sprzedającym się modelem ze wsparciem elektrycznym była Toyota Corolla Hybrid ( 3 398 egz. ), przed Toyota C-HR ( 2494 egz. ) oraz Toyota RAV4 ( 2469 egz. )