Fot. Ford
Sercem nowego Forda RS będzie stanowić 2.3 litrowy benzynowy silnik. Dzięki turbodoładowaniu w najlepszej aktualnie technologi na rynku EcoBoost, samochód będzie miał pod maską 320 koni mechanicznych. Cała moc dostępna rozkładała się na wszystkie cztery koła. Nowoczesny system AWD będzie ponadto mógł przekazać aż 70% mocy napędu na tylną oś, dodatkowo cały moment obrotowy może zostać przekazane przy tym na jedno koło. Mimo że silnik posiada turbodoładowanie, a więc osiąga maksymalny moment obrotowy na bardzo niskich obrotach, górna granica została mocno wydłużona, a maksymalna ilość obrotów może osiągnąć nawet 6 800 obr./min. Wszystkie te parametry przyczyniają się że nowy Ford Focus RS osiągać ma przyspieszenie boczne wynoszące nawet ponad 1G. Samochód ponad to ma być najszybszym seryjnie produkowanym pojazdem w zakrętach i tuż po ich wyjściu.Fot. Ford
Najbardziej drapieżna wersja Focusa zachwyca nie tylko parametrami silnika, ale także unikatowym wyglądem. Nowa bryła, która niedawno została wprowadzona na rynek, posiadał już mocne akcenty sportowe. Jednak w przypadku RS Ford wykazał się ponownie w 100%. Nowy zderzak oraz osłona pod grillem nadaje całej konstrukcji całkowicie nowe oblicze. Tylny dyfuzor z idealnie wkomponowanymi rurami wydechowymi wraz z tylnym spoilerem nadaje charakteru. Całość sportowej bryły podkreślają dodatkowo wyczynowe w matowej czerni 19” felgi z lekkich stopów.Fot. Ford
Mimo sportowych osiągów, sportowego designu zewnętrznego Ford pozostaje wierny jednej zasadzie musi być wygodnie. Samochód nadal będzie mógł spełniać 5 osobowego kompaktowego pojazdu do miasta i na trasę nawet tą dłuższa i na pewno szybszą. W podstawie samochód przyjął prostszą konstrukcję jednak nie zabraknie także bogatego wyposażenia. Takie jak np: 10 głośników, 8” dotykowy multimedialny ekran wyposażony w system SYNC2. Za odpowiedni komfort - mimo sportowych foteli, będzie odpowiedzialna firma Recaro. Fotele obszyte będą częściowo skórą i mikrofibrą. Dodatkowo można będzie wybrać siedzenia kubełkowe.Fot. Ford
Technologicznie Ford także pozostaje wierny zasadzie szybko, ale bezpiecznie. Nie zabraknie zaawansowanych systemów, które wpływają na bezpieczeństwo aktywne. Podczas jazdy w mieście za dodatkowe oczy będzie robić system Active City Stop, który będzie działał przy prędkościach do 50 km/h. Biksenonowe światła, które znajdą się na wyposażeniu standardowym, będą dodatkowo wyposażone w system, który zadba o idealne doświetlanie automatycznie zwiększając lub obniżając ich moc.