Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 20-09-2012 Historia modeli Cross Country rozpoczęła się w roku 1997, wtedy to właśnie pojawił się zmodyfikowany V70. Nowe V40 nawiązuje do tego udanego kroku sprzed 15 lat i w taki sposób właśnie powstała nowa jego wersja. Mimo, iż samochód pozwala na swobodny przejazd po lekkim terenie, nadal cechuje się nieskazitelną, elegancką linią i być może dlatego nie przeszedł do rodziny XC.
Tak jak wersja R-Design, w Cross Country znajdziemy dokładnie te same silniki, więc parametry oprócz jednego nie uległy zmianie. Samochód jest teraz o 4 cm wyższy, dzięki czemu przejazd przez lekki teren nie powinien stanowić dla niego większej przeszkody. Mimo, że dane się nie zmieniły, model otrzymał trochę zróżnicowany wygląd zewnętrzny. Koła, które znajdują się w tej wersji, zostały zapożyczone z modelu V70 i na oponach mogą znaleść się nawet 19” felgi. Przedni zderzak, progi i tylny zderzak, otrzymały czarną osłonę plastikową, która podkreśla bardziej terenowy styl. Na wymienionych częściach znalazły się także zaślepki metalowe, które nadają bardziej sportowego ducha.
Samochód zaprojektowany został głównie z myślą o rynku europejskim, na którym coraz większą popularnością cieszą się samochody z segmentu Crossover. Drugim rynkiem docelowym jest rynek chiński. Produkcja samochodu ruszy już w listopadzie tego roku, w fabryce w Europie.