Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki, moj-samochod.pl - 23-02-2011 Hybrydy to przyszłość w motoryzacji, przynajmniej przez najbliższe kilka lat. Nie posiadanie takiego samochodu w swojej ofercie to grzech, który dyskwalifikuje markę w oczach ekologów. Kolejnym modelem w ofercie marki Volvo z tą formą napędu, będzie V60, które zostanie zaprezentowane na Targach w Genewie.
Hybryd na rynku jest wiele, wiec trzeba się jakoś wyróżnić wśród konkurencji. Dlatego napęd nowego V60 to połączenie najlepszych cech samochodów elektrycznych (których zasięg to 50 km), wydajnego silnika z niskim spalaniem, a także dynamicznego nadwozia kombi. Cały układ, o łącznej mocy 285KM, wystarcza, aby do 100km/h rozpędzić się w zaledwie 6,9s.
Samochód jest wyposażony w 2 układy napędzające. Przednia oś otrzymuje swoją moc od silnika turbodiesla o mocy 215KM i momencie obrotowym 440Nm. Tylna oś natomiast wyposażona została w ERAD (elektroniczny tylny układ jazdy), w którym znajduje się 70 - konny silnik elektryczny, zasilany z kolei przez 12 kWh baterię litowo-jonową.
Nie musimy jednak używać obu napędów. Sami decydujemy, z którego chcemy w aktualnym momencie korzystać. Do wyboru mamy 3 opcje: "Pure", "Hybrid" i "Power". W trybie "Pure" samochód napędzany jest tylko i wyłącznie silnikiem elektrycznym, co daje nam możliwość przejechania do 50km, bez użycia silnika spalinowego. Tryb "Hybrid", jak sama nazwa wskazuje, korzysta z obu napędów, w sposób ekologiczny zmniejszając spalanie samochodu do zaledwie 2l/100km. Dzięki temu możemy na jednym baku przejechać nawet do 1200 km. Dzięki trybowi "Power" natomiast wycisnąć można całą moc z turbodiesla i silnika elektrycznego, co da nam 285KM i 640Nm , a tym samym możliwość rozpędzenia samochodu do 100km/h, jak już wcześniej wspomniałem, w niecałe 7 sekund.
Jednak na trybach jazdy się w V60 nie kończy. Samochód może również przykładowo obliczyć czas jazdy, na podstawie podanego przez kierowcę dystansu podróży, a w jej trakcje możliwie najlepiej wykorzystać właściwości obydwu swoich napędów, dzięki czemu możemy jeździć oszczędniej.
Czas ładowania baterii samochodu w domu lub na parkingu, zależy od napięcia sieci. W przypadku 16A, ładowanie baterii zajmie niewiele ponad 2 godziny, przy 10A to już 4.5 godziny, natomiast gdy mamy tylko 6A, samochód możemy ładować spokojnie przez całą noc, ponieważ potrwa to do 7.5 godziny.
Premiera nowego V60 odbędzie się 1 marca na targach w Genewie, jednak do sprzedaży samochód trafi dopiero w 2012 roku. Model ten jest efektem intensywnej współpracy pomiędzy Volvo Cars, a szwedzką firmą energetyczną Vattenfall.