Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Volvo rezygnuje z plastikowych gadżetów i wspiera czysty ocean
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 27-05-2018 Szwedzka firma Volvo znana jest nie tylko z produkcji najbezpieczniejszych samochodów na świecie, ale także z bardzo proekologicznego podejścia. Jednym z dużych kroków w ramach poprawy powietrza i środowiska była niedawna modernizacja fabryki, która do swojego zasilania wykorzystuje wyłącznie ekologiczne źródła energii jak też rezygnacja z silników wysokoprężnych na rzecz elektryfikacji w nowym Volvo S60. Kolejny krok ku zdrowszemu środowisko to rezygnacja z plastikowych gadżetów oraz urządzeń codziennego użytku. Tak też w biurach szwedzkiej marki znikną wszelkie plastikowe elementy jednokrotnego użytku. Takie jak kubki, talerzyki czy też sztućce. Średnio na pracownika przypada rocznie ponad 500 sztuk z tych elementów. Ta liczba przekłada się na sumę ponad 20 milionów plastikowych rzeczy. Mają one zniknąć z Volvo do końca tego roku i zostaną zastąpione przez rzeczy wykonane z papieru, drewna oraz innych bardziej i szybciej rozkładających się w naturalnych warunkach elementów. Na tym jednak nie koniec, dodatkowo Volvo rozpoczęła sprzedaż specjalnej wersji Volvo V90 Cross Country Ocean Race. Z każdego ze 3 000 sprzedanych egzemplarzy Volvo przekaże po 100 Euro na pomoc utrzymania oceanu w czystości. W sumie na ten cel przekazanych zostać ma 300 000 Euro.