Fot. Volvo
Mimo swojego wieku oraz ponad 10 letniej technologi, samochód nadal należy do najbezpieczniejszych w swoim segmencie, pokonując z lekkością swoją dużo bardziej nowoczesną konkurencję. Wysoki poziom bezpieczeństwa jaki narzucony został poprzez XC90, potwierdzone zostało także poprzez amerykańską instytucje IIHS. Kiedy Volvo prowadziło ten model w 2002 roku, samochód już na dzień dobry posiadał wiele rozwiązań, które stwarzały że ten segement nie należał do najbezpieczniejszych.Fot. Volvo
Tak też Volvo XC90, jako pierwszy SUV na świecie posiadało system Roll Stability Control, system który zapobiegał, że samochód mógł się podczas mocniejszego zakrętu przewrócić. Gdyby jednak ten system zawiódł, do gry wszedł by następny Roll Over Protection system, mechanizm który usuwał w jak najbardziej zaawansowanym stopniu skutki takiego zdarzenia. Za wysoki poziom bezpieczeństwa odpowiadała także obniżona belka energochłonna, powodujące szybsze uruchomienie systemów bezpieczeństwa w przypadku kolizji. Jako pierwszy samochód XC90 posiadał także kurtyny sięgające aż do 3 rzędu siedzeń.Fot. Volvo
Kilka nowości dotyczące nowej odsłony XC90. Model będzie dostępny z 4 silnikami. Najsłabszą jednostką będzie wysokoprężna jednostka D5 o mocy 225KM i maksymalnym momencie obrotowym 470Nm. Ponadto w modelu pojawia się dwie jednostki benzynowe T5 o mocy 254KM z 350Nm oraz T6 o mocy 320KM z 400Nm. Nowością to czterocylindrowa jednostka T8, silnik hybrydowy o pokaźnej mocy 400KM i jeszcze bardziej imponującym momencie obrotowym 650Nm.