Fot. Audi
Audi TT RS charakteryzuje się wyjątkowym designem. Sportowe prowadzenie linii, najwyższej klasy rozwiązania technologiczne takie jak Matrix LED, które stały się częścią nadwozia, nadają samochodu dodatkowo futurystycznego wyglądu. Audi TT RS wprowadził kosmetyczne zmiany wizualne, bardziej podkreślające sportową naturę samochodu. Z przodu, na dolnej części zderzaka zastosowane zostały chromowe elementy chroniące. Większe wloty powietrza pozwalają na lepsze chłodzenie jednostki turbodoładowanej. Audi TT RS osadzony został standardowo na dużych 19” felgach w sportowej stylistyce. Opcjonalnie dostępne są także 20”.Fot. Audi
Wnętrze samochodu zainspirowane zostało sportowymi elementami. Tradycyjnie umieszczony dotykowy ekran zniknął. Zastąpiony został on poprzez duży 12,3 ekran w desce rozdzielczej. Tutaj kierowca widzi wszystkie najważniejsze informacje w tym także nawigację satelitarną. Dzięki umieszczeniu ekranu w tym miejscu kierowca może cały czas patrzeć na ulicę. Po raz pierwszy w historii samochodów Audi z rodziny RS, Audi TT RS otrzymał sportową skórzaną kierownicę z manetkami RS. Mimo typowo sportowych zapędów, w samochodzie nie zabrakło typowego funkcjonalnego systemu multimedialnego. Za odpowiednie audio w samochodzie odpowiada firma Bang & Olufsen Sound Systems.Fot. Audi
Pod maską trafiła zmodyfikowana jednostka benzynowa o pojemności 2.5l. Sześciokrotny zwycięzca tytułu „silnik roku” został jeszcze raz opracowany. Skutkiem tego to 400 KM mocy. Oprócz samej mocy wzrósł także przy maksymalny moment obrotowy. Wynosi on teraz 480 Nm. Dynamiczna jednostka, która wykorzystana został w Audi TT RS przyspiesza samochód do 100 km/h w przypadku nadwozia Coupe w 3.7 sekund. Wersja Roadstera potrzebuje na ten samy wyczyn 3.9 sekund. Tradycyjnie maksymalna prędkość samochodu ograniczona została do 250 km/h. Będzie jednak istnieć opcja na zwiększenie tej prędkości do 280 km/h.Fot. Audi