Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 02-06-2019 Japońska marka Mazda już od wielu lat należy do głównych sponsorów tego ważnego wśród projektantów wydarzenia. Tegoroczna 10 już edycja po raz pierwszy zdominowana została przez kobiety. W tej jubileuszowej edycji wpłynęło przeszło 500 zgłoszeń co jest rekordową liczbą od startu tego konkursu. W tej edycji hasłem przewodnim konkursu było przestrzeń, zgodnie z japońską filozofią. W jury tegorocznego konkursu zasiedli Tomek Rygalik, Edgar Bąk, Anna Grużewska, Marcin Rusak (laureat Mazda Design Award 2017), Jo Stenuit – Dyrektor Designu Mazda Motor Europe oraz laureatka MDA z 2018 roku - Alicja Patanowska. Według jurorów najlepiej projekt zrealizowali „Miko” Joanny Kośko i Roksany Licznerskiej, którzy otrzymali 15 000 zł. Kolejne laureatki to Ewa Nowak za projekt pt. „Incognito” - 10 000 zł, Natalia Konowałek i Dominika Baran za projekt „Synergia” - 10 000 zł. Za swoją pracę zespół składający się Marleny Karpy, Teresy Otulak oraz Agaty Legawiec otrzymały wyróżnienie. Specjalną nagrodę w wysokości 50 000 zł otrzymała Agnieszka Bar za kolekcję szklanych naczyń „Splecione”.