Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
eWheelDrive - Ford Fiesta z innowacyjnym silnikiem w kołach
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 30-04-2013 Współpraca pomiędzy Fordem a partnerem technologicznym Schaeffler, poskutkowała pierwszym osiągnięciem, które może zrewolucjonizować technologię przekazywania mocy silnika na ulicę. Jako samochód testowy posłużyła nowa generacja Fiesty, która to pozbawiona została standardowego silnika spalinowego. Jednak pod maską nie został zainstalowany nawet silnik elektryczny.
W testowym Fordzie Fiesta napęd znajduje się w kołach samochodu. Dokładniej w tylnych kołach. Zamiast tradycyjnych felg, w samochodzie umieszczono specjalnie opracowane komponenty wewnętrzne, w których znajduje się silnik elektryczny. Rozwiązanie to pozwala na pozbawienie samochodu tradycyjnej komory silnika. Co za tym idzie, miejsce zagospodarować można na rzecz osób poruszających się pojazdem.
Nowe rozwiązanie, zaprezentowane przez Forda i Schaeffler, może mieć duży wpływ na kolejne generacje samochodów, zarówno pod względem ich ekologicznych właściwości, jak też designu. Ford przewiduje, że w takim przypadku aktualne 2-osobowe samochody będą w stanie bez większych przeszkód zapewnić odpowiednią ilość miejsca nawet 4 pasażerom. Z drugiej strony może to także skutkować zmniejszeniem rozmiarów samochodów.
Każde modyfikacje, które poniosą za sobą dalsze prace nad tym rozwiązaniem, pozytywnie oddziaływać będą na infrastrukturę oraz zarządzanie wolnymi miejscami w mieście. Aktualnie w miastach żyje 3,4 miliarda osób. Przewiduje się, że do 2050 roku ta liczba się podwoi. W takim wypadku aktualne konstrukcje pojazdów nie są odpowiednie do idealnego gospodarowania miejscem dostępnym w aglomeracjach.