Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 04-05-2010 W ostatnim czasie jedna z wiodących światowych agencji badania rynku Millward Brown, przeprowadziła badania, dzięki którym możemy ustalić która z marek samochodowych jest najwyżej wyceniana na rynku. Osobiście postawiłbym na japońską Toyotę, większość moich rozmówców „strzelała” w VW, Fiata czy też Mercedesa. Jeśli obstawiacie podobnie to nie macie racji, tak samo jak ja. Ku mojemu zaskoczeniu na pierwszym miejscu rankingu znalazło BMW.
1. BMW 21,82 MLD $
2. Toyota 21,77 MLD $
3. Honda 14,30 MLD $
4. Mercedes 13,74 MLD $
5. Porsche 12,02 MLD $
6. Nissan 8,61 MLD $
7. Ford 7,04 MLD $
8. VW 6,69 MLD $
9. Audi 3,62 MLD $
10. Renault 3,26 MLD $
W stosunku do ostatniego notowania przedstawionego w ubiegłym roku największy wzrost wartości odnotował VW – 20% oraz Ford – 19%. Natomiast największe spadki zanotowało Porsche – 31% oraz Toyota – 29%. Osobiście dziwią mnie stosunkowo niskie pozycje VW oraz brak w pierwszej dziesiątce Fiata, najprawdopodobniej jednak nie jest to zestawienie koncernów a marek. Tzn. każda marka koncernu Fiata była brana pod uwagę z osobna.