Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 17-02-2013 Pod koniec roku 2012 Opel zapowiedział sukcesywny powrót marki do motosportu. Na początku lutego tego roku, zapowiedziany model otrzymał formę. Na zbliżających się targach w Genewie przedstawiony zostanie szerokiej publiczności Opel Adam w standardzie R2 FIA. Po tym fakcie wypuszczenie go na ulicę będzie tylko kwestią uzyskania odpowiedniej homologacji.
Jednym z najważniejszych elementów, który przypieczętowuje oznaczenie "sportowy" jest silnik. W małym Oplu Adamie - pojeździe, który mierzy zaledwie 3.69m długości przy 1.72m szerokości oraz 1.44m wysokości, będzie to jednostka 1.6-litrowa. Dzięki turbodoładowaniu, silnik będzie posiadał maksymalną moc 185 KM, przy 7750 obr/min. Maksymalny moment obrotowy będzie wynosić 190Nm, przy 6200 obr/min. Całość będzie zarządzana przez 5-biegową, sekwencyjną skrzynię biegów z samoblokującym się mechanizmem różnicowym.
Nad bezpieczeństwem kierowcy będzie czuwać kilka elementów znajdujących się w samochodzie. Oprócz standardowej klatki, Opel Adam posiadać będzie fotele SPARCO Competition, które są kompatybilne z systemem bezpieczeństwa HANS.
Pierwsze rajdy z nowym modelem rozpoczną się już w tym roku. Zawody będą się rozgrywać w Niemczech oraz Francji, gdzie do rywalizacji Opel udostępnił 40 sztuk tego modelu. Zwycięzca całego sezonu nie tylko będzie mógł cieszyć się tytułem mistrza, ale w następnym sezonie otrzyma specjalne wsparcie ze strony Opla oraz ADAC, która czuwa nad zawodami.