Fot. Polestar
Tak jak 30 lat temu, kiedy na tory wyścigowe wjechała „cegła” model 240 tak i teraz nowe Polestar S60 TC1 będzie miało jedną wspólna cechę silnik 4 cylindrowy. W okresie kiedy Volvo stawiał swoje kroki w serii ETCC dominowały ciężkie maszyny. Często posiadały silniki V8, a nawet V12. Volvo dzięki temu że użył dużo lżejszej konstrukcji, był w stanie bez większego problemu konkurować z tymi samochodami. W przypadku nowego S60 tak łatwo jednak nie będzie. Waga konstrukcji to teraz jeden z kluczowych element w motosporcie. Nowe sportowego Volvo będzie musiało liczyć na wsparcie 400 koni oraz doświadczenie kierowców i zespołów.Fot. Polestar
Jak na razie nie wiadomo jeszcze jacy kierowcy zasiądą za dwoma nowymi konstrukcjami Volvo Polestar. Jedno jest pewne pierwsze wyniki w serii WTCC poznamy na torze w Marokko. Wtedy też będziemy mogli zobaczyć jak dobrze przygotował się szwedzki producent na swój powrót do dużego motosportu.Fot. Polestar