Fot. moj-samochod.pl
Infiniti Q50 z silnikiem wysokoprężnym 2.2d o mocy 170KM, zapewnia dobry sprint od 0 do 100km/h - 8,5 sekundy. Jednak w fazie przyspieszania od 80 do 120 km/h i więcej, brakuje tej jednostce dynamiki – ten dystans na prędkościomierzu wskazówka pokonuje przez około 7 sekund. Praca silnika zarządzana jest poprzez 7 biegową automatyczną przekładnię. Nie pomagają tutaj nawet przełączanie trybów pracy jednostki. Słabsze osiągi może tłumaczyć ponad 1,7 tony wagi własnej samochodu. W przypadku pasywnej jazdy nie jest to większą przeszkodą, jednak próbując ominąć inne wolniejsze samochody. Manewr ten może potrwać dłużą chwilę. Kolejnym minusem, głównie dla osób ceniących sobie komfort wysokiej kultury pracy silnika. Mogą poczuć przy tej jednostce mocny dyskomfort. Odgłos pracy silnika słychać nawet przy niskich prędkościach. Pozytywną stroną tego silnika to bardzo ekonomiczne zużycie paliwa. Bak, który w tej wersji silnikowej wynosi 70l, starcza dzięki temu na ponad 1000 km podczas normalnej przepisowej jazdy po mieście.Fot. moj-samochod.pl
Direct Adaptive Steering system, którym chwali się producent to sztandarowe rozwiązanie tego samochodu. Infiniti Q50 z tym nowym systemem pozbawiony jest bezpośredniego połączenia z układem kierowniczym. Rolę tą przejmują silniczki elektroniczne. Dzięki temu Q50 potrafi samemu korygować tor jazdy, co bardzo dobrze działa przy większych prędkościach oraz podczas mocniejszego wchodzenia w zakręty. Nie przeszkadzają Q50 przy tym nawet większe dziury na wiejskich drogach. Samochód trzyma się ulicy perfekcyjnie, prawie jak pociąg jadący po torach. Aktywny tempomat pozwala wybrać trzy tryby trzymania odległości od poprzedzającego samochodu, po opuszczeniu toru jazdy przez wolniejszy samochód zbiera się jednak powoli, jak już wcześniej wspomniane. Samochód potrzebuje chwilę aż nabierze mocy. Dzięki swoim 19” felgą samochód prezentuje się bardzo okazale i sportowo. Dopóki porusza się przy tym po mieście lub też po obwodnicy/autostradzie, komfort jest bardzo wysoki. Trudno odczuć jest mniejszych wyboje na ulicy. Jednak opuszczając miejską sielankę i udając się na drogi z czasów PRL ten dyskomfort bardzo szybko się pojawia.Fot. moj-samochod.pl
Infiniti Q50 wyposażony jest w wiele bardzo przydatnych systemów. Jednym z nich to system kamer 360 stopni. Połączone wraz z bardzo delikatnymi czujnikami – reaguje nawet na większe trawy, pozwala uniknąć spotkania z innym samochodem lub też słupkiem, którego można nie widzieć mimo dużych i przestronnych lusterek. W testowanej wersji znalazł się system audio firmy Bose. Składał się on z 14 głośników, trzy z nich do 10” subwoofery. Infiniti Q50 może zostać ponadto wyposażony w system Infiniti InTouch. Dedykowana aplikacja na smartphona, pozwalająca na lepszą integrację telefonu z samochodem. Dzięki temu Q50 będzie może pobrać nie tylko kontakty i wiadomości ale także wydarzenia z kalendarza.Fot. moj-samochod.pl
Infiniti Q50 to przestronny i elegancki samochód ze sportowym zacięciem. Dzięki swojej formie i unikatowości wyróżnia się na tle innych samochodów. Dzięki systemowi Direct Adaptive Steering samochód trzyma się pewnie w każdej sytuacji i nawierzchni ulicy. Pozytywne strony tego samochodu to: dużo miejsca dla wszystkich osób podróżujących samochodem, bardzo precyzyjna jazda i trzymanie się toru jazdy oraz oszczędna jednostka*. Najsłabszymi stronami Infiniti Q50 to jego mało przestronny bagażnik. Kolejny element, który mocno przeszkadzał podczas jazdy i którego raczej w segmencie premium się nie spotyka to słabo wyciszona kabina od strony silnika* - jednak może to być związane wyłącznie z jednostka wysokoprężną.