Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Nowy Volkswagen Golf nie zawojuje w zakresie bezpieczeństwa
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 16-02-2017 Już niebawem na ulice wyjadą pierwsze samochody Volkswagen Golf z najnowszej odsłony. Z roku na rok wymogi bezpieczeństwa rosną, nie tylko dzięki testom EuroNCAP, ale także z większej świadomości samych klientów. Argument bezpieczeństwa gra dlatego też coraz bardziej ważną rolę podczas wyboru nowego samochodu. Analizując cennik kluczowego modelu niemieckiego producenta, kwestia bezpieczeństwa rozpoczyna się od mocnego pakietu pasywnego i częściowo aktywnego bezpieczeństwa. Na pokładzie nowego Volkswagen Golf znajdują się między innymi 7 poduszek powietrznych, zaciski do montowania fotelików ISOFIX czy też monitorowanie poziomu zmęczenia kierowcy. Niestety dodatkowe opcje wyposażenia aktywnego bezpieczeństwa oferowane są dopiero od wersji wyposażeniowej Comfortline. Ale także tutaj są liczne braki. Aby zapewnić pełny zakres ochrony pasażerów w samochodzie, trzeba sięgnąć po najwyższą wersję wyposażeniową Highline, która kosztuje od 83 990 zł. Od tej wersji oferowany jest dopiero pakiet o nazwie Pakiet Drogowy Plus za 4 720 zł. Auto w swojej maksymalnej wersji wyposażeniowej oferuje takie rozwiązania jak monitorowanie punktu martwego ( Comfortline/Highline ), asystent toru jazdy, asystent hamujący samochód w razie zasłabnięcia kierowcy, asystent do jazdy w korkach czy też rozwiązanie rozpoznające znaki drogowe. Dużym minusem wyposażenia nowego Volkswagen Golf, stanowi fakt że rozwiązanie Front Assist, pozwalające na automatyczne hamowanie przed nagle wyskakującymi przeszkodami. Oferowane jest wyłącznie w samochodach ze skrzynią biegów DSG oraz wyłącznie w najwyższej wersji wyposażeniowej samochodu Highline. Na tle konkurencji pod kątem bezpieczeństwa nowy Volkswagen Golf przedstawia raczej marginalnie. Jednak prawdziwe możliwości samochodu zapewne poznamy niebawem po testach EuroNCAP.