Porównanie Chevrolet Aveo z Kia Rio

Rozmiar tesktu A A A
-
Porównanie Chevrolet Aveo z Kia Rio
Rosnące ceny paliw przyczyniają się coraz bardziej do zakupu funkcjonalnych samochodów z segmentu B. Modele te oferują odpowiednio dużo miejsca wewnątrz i są tanie w utrzymaniu w mieście ( niższe spalanie ), a mimo to pozawalają nawet na dłuższe podróże. Porównaniu poddałem dwa bardzo do siebie zbliżone cenowo samochody, które pojawiły się na rynku w 2011 roku. Są nimi Kia Rio 3 generacji i Chevrolet Aveo 2 generacji – obydwa w wersji 5-drzwiowej.


Zewnętrze

Osoba, która szuka małego pojazdu ze stylistyką sportową, będzie zadowolona zarówno po wyborze Chevroleta Aveo, jak tez Kii Rio. Oba samochody zawierają charakterystyczne elementy, które wyróżniają je z masy samochodów.

Moim osobistym zdaniem Aveo ma design, którego przeznaczanie wskazuje na młodą grupę docelową. Maska z uwypuklonym kantem formuje się jak strzała, kierując główną linię w kierunku loga Chevroleta na środku grilla, a efektu dopełniają duże reflektory. Przez to całość sprawia wrażenie, iż samochód znajduje się w ciągłym ruchu.

Rio jest przeciwieństwem takiego designu. Mimo, że także zawiera cechy, które nadają mu sportowego zacięcia, to ma również linie, które można znaleźć w samochodach bardziej statecznych. Przez to ten model jest bardziej uniwersalny, a jego nabywcą może być zarówno osoba młoda, jak i starsza – obydwie za jego kierownicą będą wyglądać dobrze.

Kia Rio i Chevrolet Aveo dostępne są także jako sedany. W przypadku wersji hatchback Kia ma ponadto opcję 3-drzwiową, tańszą o 1500zł.

Wnętrze

Nawiązując do poprzedniej części porównania, wnętrza obu pojazdów przypieczętowują przedstawione przeze mnie opinie co do grupy docelowej.

Chevrolet Aveo wykonany został dosyć nowocześnie, młodzieżowo. Na pierwszy rzut oka widać brak podstawowych wskaźników w wersji analogowej. Wszelkie informacje dotyczące stanu samochodu, jak prędkość, czy ilość paliwa, są cyfrowe. Jedynie obrotomierz pozostał analogowy. Deska rozdzielcza jest przez to mała i stanowi jakby oddzielną część wnętrza.

Konsola środkowa zawiera schowki po bokach, przeznaczone na małe, podręczne rzeczy. Także i tu odnajdziemy stylistykę z uwypuklonymi zakończeniami. Całość podświetlana jest w ładnym, dynamicznym, niebiesku odcieniu.



Kia Rio, mimo dużej ilości elektroniki, zachowała podstawowe wskazówki analogowe. Wskaźniki osadzone zostały w cylindrach, co nadaje desce rozdzielczej bardziej sportowego zacięcia, z kolei podświetlenie cyfry wykonane zostały w kolorze białym, z dodatkowym podświetleniem obręczy w kolorze niebieskim, a dane z komputera pokładowego wyświetlają się na czerwono. Całość daje bardzo ciekawą, spójną kompozycję. Przyciski odpowiadające za działanie systemów samochodu, zostały umieszczone przy lewym kolanie kierowcy, tak aby dostęp miał tylko i wyłącznie kierujący, zaś systemy infotainment znajdują się na konsoli środkowej.



Wewnątrz widać wyraźne różnice pomiędzy dwoma pojazdami. Chevrolet ma dosyć prostą i energiczną stylizację, w przeciwieństwie do Kii, która bardziej nawiązuje stylem do samochodu z wyższego segmentu, z dodatkami wprowadzającymi sportowego ducha.

Bezpieczeństwo

Pod kątem bezpieczeństwa samochody mają bardzo zbliżone wyniki, z lekką przewagą dla Chevroleta. Euro NCAP ocenił w przypadku Aveo bezpieczeństwo dorosłych na 95%, bezpieczeństwo dzieci 87%, ochronę pieszych 54% a aktywne systemy bezpieczeństwa na 93%. W przypadku Kii Rio wyniki wyglądają następująco: ochrona dorosłych na poziomie 92%, ochrona dzieci 84%, ochrona pieszych 46%, a aktywne systemy bezpieczeństwa z wynikiem 86%. Oba samochody uzyskały w tym teście po pięć gwiazdek .

Wyposażenie pod względem bezpieczeństwa wygląda w tych modelach następująco. Każdy z samochodów posiada pełny pakiet bezpieczeństwa od najniższego modelu. W jego skład wchodzą między innymi poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne i kurtyny. Systemy bezpieczeństwa, które znalazły się w tych modelach, także są do siebie bardzo zbliżone. Zarówno Kia, jak i Chevrolet, wyposażone są w ABS z EBD ( w przypadku Aveo system nosi nazwę BAS ), ESC – system stabilizacji toru jazdy, system zabezpieczenia przed otwieraniem przez dzieci tylnych drzwi oraz system wspomagający ruszanie pod górkę.

Różnica pomiędzy tymi modelami wygląda tak, że Kia posiada dodatkowo VSM - system zarządzania stabilnością pojazdu, a Aveo ma w zamian TCS - system kontroli trakcji. W Chevrolecie Aveo znalazł się ponadto system informujący o nie zapiętych pasach zarówno z przodu, jak i z tyłu.


 Aveo Rio
Bezpieczeństwo dorosłych95%92%
Bezpieczeństwo dzieci87%84%
Bezpieczeństwo pieszych54%46%
Systemy bezpieczeństwa93%86%
Airbag kierowca++
Airbag pasażer++
Poduszki boczne++
Kurtyny++
ABS++
EBD+(BAS)+
ESC++
Blokada tylnych drzwi++
HAC++

Wymiary

Jak już wcześniej wspomniałem, oba porównywane samochody zaliczają się do segmentu B. Ich głównym przeznaczeniem jest miasto / krótka trasa. Pomiędzy Kią Rio a Chevroletem Aveo, różnica w wymiarach zewnętrznych jest minimalna. Dopiero po danych dotyczących wnętrza widać, jak dobrze każdy producent poradził sobie projektując samochód.

Koreańska Kia Rio jest wobec amerykańskiego Aveo dłuższa o 0,6m ( 4,045m wobec 4,039m ). Szerszy jest za to Aveo, z różnicą wynoszącą 1,5cm ( 1,735m wobec 1,720m ). Kolejna wartość zewnętrzna idzie na konto Chevroleta - jego wysokość wynosi 1,517m wobec 1,455m ( różnica 6,2 cm ). Samochodem z większym rozstawem osi jest Kia: 2,57m wobec 2,525m ( różnica 4,5cm ).

Większym bagażnikiem przy złożonej tylnej kanapie może pochwalić się Chevrolet, wygrywając różnicą 2 litrów ( 290l wobec 288l ). Jednak w przypadku złożonej tylnej kanapy, zdecydowanie Kia ma do zaoferowania prawie o 1/3 więcej miejsca od Aveo ( 923l wobec 653l ). Kolejne centymetrowe punkty przewagi idą na korzyść koreańskiego miejskiego samochodu, oferując więcej miejsca korzystną przede wszystkim dla wyższych osób.



 Aveo Rio
Długość4039 mm4045 mm
Szerokość z lusterkami1735 mm1720 mm
Wysokość1517 mm1455 mm
Rozstaw osi2525 mm2570 mm
Miejsce na głowę przód995 mm1015 mm
Miejsce na nogi przód1061 mm1112 mm
Miejsce na ramiona przód1358 mm1350 mm
Pojemność bagażnika290l288l
Pojemność bagażnika ( siedz. złożone )653 l923 l


Wyposażenie

Chevrolet Aveo podzielony został na cztery wersje wyposażeniowe: LS, LS+,LT i LTZ, zaś koreański Rio na trzy M, L i XL. Cena podstawowej wersji, z najmniejszym benzynowym silnikiem, w przypadku Aveo wynosi 36490 zł, zaś Kia Rio kosztuje 40490zł. Oba samochody, mimo niewielkiej ceny, wyposażone są bardzo dobrze już na starcie. Między innymi w pełny pakiet bezpieczeństwa ( więcej na ten temat w [link]rozdziale bezpieczeństwo[link] ), wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby przednie, Radio odtwarzacz CD z MP3 z 4 głośnikami i wejściem AUX, zdalnie sterowany zamek centralny oraz immobilizer.

Kia w swojej najniższej wersji wyposażeniowej ma ponadto dostępną regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane lusterka, komputer pokładowy, alarm, składany kluczyk z funkcją otwierania bagażnika, sterowanie radiem z kierownicy i port USB.

Chevrolet zaś posiada w standardowym wyposażeniu światła z funkcją Follow Me Home oraz Tempomat.

Wyższa cena Kii przekłada się od razu na standard wyposażenia, który już w wersji podstawowej pozwala na w pełni funkcjonalne użytkowanie pojazdu, bez większych ograniczeń. W obu modelach można za dopłatą otrzymać klimatyzację manualną. W przypadku Aveo jest to koszt 2000 zł, a Kii - aż 3500 zł. Lakier metalizowany w Rio kosztuje 1500 zł ( do wyboru mamy 9 rodzajów ). w przypadku Aveo trzeba ponieść koszt 1600 zł, a do wyboru mamy tylko 4 lakiery.

Najbardziej atrakcyjna wersja wyposażeniowa, zarówno w Kii jak też w Chevrolecie, to wersja średnia. W przypadku Rio jest wyposażenie M ( 46490 zł ), a w Aveo LT, z pakietem LT+ (45390 zł ).

W przypadku Kii, za dopłatą zaledwie 6 tyś zł, otrzymujemy klimatyzację, która kosztuje ok. 3,5 tyś zł, a na dodatek bluetooth z systemem głośnomówiącym, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia i funkcjonalny schowek z podłokietnikiem.

Aveo w wersji LT z pakietem LT+ jest dostępne za dopłatą 8900zł wobec LS, ale w zamian otrzymujemy regulację fotela kierowcy w 6 płaszczyznach, kolumny kierownicy w dwóch; składany kluczyk, port USB, zestaw bluetooth z systemem głośnomówiącym i regulacją audio/bluetooth z kierownicy, wskaźnik temperatury zewnętrznej, schowek na okulary, komputer pokładowy, klimatyzację manualną, felgi ze stopów lekkich, elektryczne sterowane szyby z tyłu, elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka i podłokietnik przy fotelu kierowcy.

Aveo w wersji z silnikiem wysokoprężnym posiada ponadto system start/stop. W Kii Rio ta technologia jeszcze nie znalazła się w ofercie.

W pełni wyposażona Kia Rio z najmniejszym silnikiem może kosztować od 59490 zł. Otrzymujemy wtedy, oprócz wymienionego wyposażenia, dodatkowo światła do jazdy dziennej, wykonane w technologii LED, z systemem Follow me Home; przednie lampy przeciwmgielne, tylne lampy wykonane w technologi LED, głośnik niskotonowy, automatyczne włączanie światła z czujnikiem zmierzchu, automatyczną klimatyzację z funkcją chłodzenia schowka, czujnik deszczu, elektryczne składane lusterka z kierunkowskazami, tylne szyby sterowane elektrycznie, koło kierownicy i drążek skrzyni biegów obszyte skórą, funkcję wspomagającą odparowywanie szyb, szyby z filtrem UV, podgrzewaną kierownica oraz przednie fotele, tempomat, 17” felgi aluminiowe, system inteligentnego kluczyka ( otwieranie i uruchamianie samochodu bez kluczyka ), czujnik cofania oraz lakier metalizowany.

Natomiast Aveo w pełnej wersji wyposażeniowej może kosztować od 55590 zł, w porównaniu do wersji LT z pakietem LT+, otrzymujemy dodatkowo przednie światła przeciwmgielne, czujnik parkowania, podgrzewane przednie fotele, automatycznie włączane światła, 6 głośników, schowek pod fotelem pasażera, skórzaną kierownicę, szyberdach i 17” felgi ze stopów lekkich.

Kia Rio ponadto oferuje pakiet o nazwie Kia Safety System. Gdyby samochód uległ wypadkowi, system natychmiast wzywa służby ratownicze, rejestruje parametry wypadku i wzywa assistance. Jednak koszt tego pakietu to kolejne 3390zł.

Osiągi

Kia Rio i Chevrolet Aveo wyposażone są w silniki o bardzo zbliżonych mocach, z lekką przewagą dla Aveo.

W Chevrolecie Aveo do dyspozycji mamy cztery jednostki: 3 napędzane benzyną i jedną dieslem. W benzynie dostępne są jednostki o pojemności 1.2l, 70KM; 1.4l, 100KM i 1,6l, 115KM. Wszystkie silniki są zarządzane przez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Silnik 1,4l i 1,6l opcjonalnie mogą być także dostępne z 6-biegową skrzynią automatyczną. Wysokoprężny silnik, o pojemności 1,3l, generuje moc 75KM i może być dostępny wyłącznie z 5-biegową manualną skrzynią, ale za to wyposażony jest w system start/stop.

W Kii Rio wygląda to następująco. Dostępne są cztery jednostki, z czego dwie napędzane benzyną i dwie dieslem. W gamie silników benzynowych znajduje się motor o pojemności 1.2l i mocy 85KM oraz 1.4l, generujący moc 109KM. Wśród silników wysokoprężnych mamy do wyboru między 1.1l o mocy 75KM, a 1.4 o mocy 90KM.

Najmniejsza jednostka benzynowa obsługiwana jest przez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Jednostka o pojemności 1,4l dostępna jest 6-biegową manualną lub 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Wysokoprężne silniki z kolei tylko z 6-biegową skrzynią manualną.

Pod względem ekonomicznym na lepszej pozycji stoi Kia, gdzie silnik 1.2l o mocy 85KM spala w mieście tylko 6l/100km, zaś tak samo duży silnik Chevroleta ma wynik o prawie 2 litry gorszy ( 7,7l/100km ).



 Aveo Rio
Pojemność1.21.31.41.41.61.61.21.41.41.11.4
PaliwoPbONPbPbPbPbPbPbPbONON
Moc w KM7075100100115115851091097590
Skrzynia biegów / biegiM / 5M / 5M / 5AT / 6M / 5AT / 6M / 5M / 6AT / 4M / 6M / 6
Spalanie miasto na 100km7,7l4,3l7,7l9l8,9l10l6l7,2l8,5l4,5l4,9l
Spalanie trasa na 100km4,8l3,4l4,9l5,4l5,3l5,6l4,3l4,5l5l3,5l3,7l
Spalanie mieszana na 100km5,9l3,8l5,9l6,8l6,6l7,2l5l5,5l6,3l3,9l4,1l


Gwarancja

Kia jako jedyny producent udziela gwarancję 7 lat na swoje samochody, jednak jest ona ograniczona do 150 tyś km lub 3 lat bez ograniczenia km. Gwarancja przechodzi także na nowego właściciela, pod warunkiem, że samochód miał robione przeglądy gwarancyjne. Z tej gwarancji wyłączona jest powłoka lakiernicza, która jest chroniona przez 5 lat, jak też perforacje nadwozia, gdzie okres wydłużono do 12 lat.

W przypadku Chevroleta wygląda to następująco: gwarancja obejmuje okres 3 lat, z ograniczeniem kilometrów do 100 tyś lub dwóch lat bez ograniczenia km. Na perforacje nadwozia Chevrolet udziela 6 lat gwarancji.

Podsumowanie

Mimo zbliżonych cen i wymiarów, obydwa samochody mocno się od siebie różnią.

Chevrolet swoim modelem Aveo proponuje bardziej prosty i usportowiony samochód. Jego plusem jest przede wszystkim obszerne wnętrze i prosty, czytelny design wewnątrz. To czyni go idealnym przedstawicielem segmentu B – celujacym przede wszystkim w młodego odbiorcę.

Kia za pomocą Rio wprowadza do segmentu B elementy dostępne zazwyczaj w wyższej klasie samochodów. Model ten, przez swoją różnorodność designu, jak i wyposażenia, nie ma sztywnej grupy docelowej. Kia może ponadto zostać przemianowana na samochód ciężarowy – co dalej podkreśla jej uniwersalne walory.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


ktoś - 2013-02-21 13:51:05
Planujecie jakieś inne porównania segmentu C np. nowego golfa z focusem, astrą, ceedem?

elzdap - 2012-10-02 21:23:28
Mi osobiście Kia też się bardziej podoba. Miałem okazję przejechać tego samego dnia jednym i drugim samochodem. Na korzyść Kii przemawia bardziej cichy silnik ogólnie lepiej wyciszony jest, układ deski klasyczny a nie z UFO zabrany i normalny podłokietnik, a nie odstająca kończyna w fotrlu kierowcy jak to jest w Aveo.

Paweł Robert Kostecki - 2012-09-16 20:56:32
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Testy-samochodow/Porownanie-Kia-Rio-z-Chevrolet-Aveo

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt