Fot. Euro NCAP
Montowany w polskich zakładach Volkswagena, Caddy nie dał rady udźwignąć bardziej restrykcyjnych testów, które obowiązują od tego roku zdobył tylko 4 gwiazdki. Samochód najgorzej spisał się w ochronie pieszych wynik na poziomie 58% nie dawał nawet iluzjonistycznych szans na lepszy wynik. Nawet jak bezpieczeństwo pasażerów dorosłych wyniosło 84%, a dzieci 78%. Na słaby wynik samochód dodatkowo zapracował nie posiadając wielu aktualnie już standardowych systemów aktywnego bezpieczeństwa. W tej grupie samochód zdołał zdobyć mimo to 68%.Fot. Euro NCAP
Kolejny niemiecki samochód Audi A4, zdecydowanie lepiej sobie poradził niż na początku roku testowany TT. Uzyskanie 5 gwiazdek nie sprawiło temu pojazdu żadnych problemów. 90% w zakresie ochrony pasażerów dorosłych oraz 87% w przypadku młodszych zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Także piesi mogą w przypadku uderzenia przez ten samochód wyjść z całości bez szwanku. Nie najlepiej jak na klasę premium spisał się Audi A4 w zakresie aktywnych systemów bezpieczeństwa, w tym zakresie zdobył 75%.Fot. Euro NCAP
Bez większego problemu 5 gwiazdek zdobyły dwa japońskie samochodu. Miejski Jazz mimo niższej pozycji siedzenia mógł pochwalić się większym poziomem bezpieczeństwa niż jego bratni model HR-V. W przypadku ochrony dorosłych samochód zdobył 93% ( Jazz ) wobec 86% ( HR-V ). Bez zmian było także w przypadku ochrony młodszych pasażerów. Dla niżej zawieszonego japońskiego pojazdu Jazz 86% wobec 79%. Dopiero w zakresie ochrony pieszych samochody wypadły na podobnym poziomie. Model Jazz był tylko lepszy o jeden punkt procentowy 73% wobec 72%. Przez to że mamy do czynienia z modelem bardzo do siebie podobnym konstrukcyjnie. Honda wyposażyła te dwa samochody, w takie same rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa aktywnego. W tej dziedzinie wykonanych badań japońskie samochody zdobyły 71%.Fot. Euro NCAP