Fot. Euro NCAP
Najbardziej innowacyjny model czeskiego producenta potwierdza we wszystkich dziedzinach, że ten samochód bezapelacyjnie jest najlepszym w historii marki. Po 86% dla ochrony dorosłych oraz dziecięcych pasażerów, należy do najwyższych w swojej klasie. Także piesi mogą czuć się bezpiecznie podczas zderzenia z najnowszym czeskim samochodem, wysoko oceniony został tutaj zderzak który bardzo dobrze pochłania energie podczas wypadku. Za elektroniczne systemy wpierające kierowcę Skoda Superb otrzymała wysokie 76%.Fot. Euro NCAP
Nieco gorzej wypadł drugi z testowanych samochodów Hyundai i20. W zakresie ochrony pasażerów dorosłych samochód otrzymał 85%. Zdecydowanie gorzej wypadł w zakresie ochrony dzieci tylko 73%, tutaj najsłabszym elementem była ochrona w zakresie głowy. Nad przeciętnie dobrze koreański samochód wypadł przy zderzeniach z pieszymi - 79%, cały zakres przedni samochodu oferował bardzo dobrą amortyzację za wyjątkiem bocznych słupków. W zakresie systemów wspierających kierowcę Hyundai otrzymał 64% o niskiej ocenie zadecydował fakt, że takie systemy jak informowanie kierowcy o zjechaniu na inny pas oraz organicznik prędkości były opcjonalne, zaś całkowicie zabrakło systemu zapobiegającemu kolizjom przy niskich prędkościach.Fot. Euro NCAP
Najmniejszą trzy gwiazdkową ocenę otrzymał samochód Fiata. W przypadku modelu Panda Cross EuroNCAP miał mocne zastrzeżenia głównie w zakresie ochrony głowy pasażerów dorosłych. W tym punkcie testów włoski model otrzymał tylko 70%. Zdecydowanie lepiej Panda wypadłą w testach dla ochrony pasażerów dziecięcych 77%. Tylko 50% samochód za to otrzymał w zakresie ochrony pieszych. Tutaj zarzucono modelu bardzo słabą ochronę w zakresie ochrony nóg oraz głowy, bardzo słabym punktem był wzmocnione słupki. W zakresie elektronicznych systemów wsparcia kierowcy o niskiej ocenie zadecydował fakt że Panda ich nie ma i nie są także dostępne jako opcja, tylko 46%.