Skoda potwierdza swoją dbałość o szczegóły, Fiat poległ

Rozmiar tesktu A A A
-
Skoda potwierdza swoją dbałość o szczegóły, Fiat poległ
Niezależna organizacja Euro NCAP po raz kolejny pod lupę wzięła trzy nowe modele samochodów, które nie tak dawno temu wyjechały na ulicę. Tym razem do testów bezpieczeństwa stawiły się Skoda Superb, Hyundai i20 oraz Fiat Panda Cross. Oceny jakie zostały rozdane to 5,4 oraz trzy gwiazdki.


Fot. Euro NCAP

Najbardziej innowacyjny model czeskiego producenta potwierdza we wszystkich dziedzinach, że ten samochód bezapelacyjnie jest najlepszym w historii marki. Po 86% dla ochrony dorosłych oraz dziecięcych pasażerów, należy do najwyższych w swojej klasie. Także piesi mogą czuć się bezpiecznie podczas zderzenia z najnowszym czeskim samochodem, wysoko oceniony został tutaj zderzak który bardzo dobrze pochłania energie podczas wypadku. Za elektroniczne systemy wpierające kierowcę Skoda Superb otrzymała wysokie 76%.

Fot. Euro NCAP

Nieco gorzej wypadł drugi z testowanych samochodów Hyundai i20. W zakresie ochrony pasażerów dorosłych samochód otrzymał 85%. Zdecydowanie gorzej wypadł w zakresie ochrony dzieci tylko 73%, tutaj najsłabszym elementem była ochrona w zakresie głowy. Nad przeciętnie dobrze koreański samochód wypadł przy zderzeniach z pieszymi - 79%, cały zakres przedni samochodu oferował bardzo dobrą amortyzację za wyjątkiem bocznych słupków. W zakresie systemów wspierających kierowcę Hyundai otrzymał 64% o niskiej ocenie zadecydował fakt, że takie systemy jak informowanie kierowcy o zjechaniu na inny pas oraz organicznik prędkości były opcjonalne, zaś całkowicie zabrakło systemu zapobiegającemu kolizjom przy niskich prędkościach.

Fot. Euro NCAP

Najmniejszą trzy gwiazdkową ocenę otrzymał samochód Fiata. W przypadku modelu Panda Cross EuroNCAP miał mocne zastrzeżenia głównie w zakresie ochrony głowy pasażerów dorosłych. W tym punkcie testów włoski model otrzymał tylko 70%. Zdecydowanie lepiej Panda wypadłą w testach dla ochrony pasażerów dziecięcych 77%. Tylko 50% samochód za to otrzymał w zakresie ochrony pieszych. Tutaj zarzucono modelu bardzo słabą ochronę w zakresie ochrony nóg oraz głowy, bardzo słabym punktem był wzmocnione słupki. W zakresie elektronicznych systemów wsparcia kierowcy o niskiej ocenie zadecydował fakt że Panda ich nie ma i nie są także dostępne jako opcja, tylko 46%.

mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2015-06-24 21:04:07
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Testy-samochodow/Skoda-potwierdza-swoja-dbalosc-o-szczegoly--Fiat-polega

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt