Fot. Euro NCAP
Hyundai Tyscon to wyjątkowy model wobec swojego poprzednika poziom bezpieczeństwa bardzo mocna wzrósł. Wynik 86% w ochronie dorosłych oraz 85% w przypadku młodszych pasażerów zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i stawia ten model w swoim segmencie bardzo wysoko. Hyundai zadbał także mocno o ochronę pieszych 71%. W przypadku wypadku z takim uczestnikiem, Tuscon daje duży poziom amortyzacji siły uderzeniowej. Dodatkowo dostępny jest system automatycznego wykrywania przeszkody i hamowania. W tym zakresie, a wiec aktywnych systemów bezpieczeństwa koreański samochód zdobył 71%.Fot. Euro NCAP
Mazda MX-5 to chyba najbezpieczniejszy samochód w zakresie ochrony pieszych. Wynik 93% nie musi być jednak zaskoczeniem. Nie duża powierzchnia uderzeniowa oraz nie wysokie nadwozie bardzo dobrze radzą sobie z amortyzacją siły podczas takie wydarzenia. Ochrona dorosłych wypadła w japońskim roadsterze na poziomie 84%. W przypadku przewożeniu dzieci ten wynik mieści się w 80%. Jedynie aktywne systemy bezpieczeństwa to pięta Achillesa tego modelu ta kategoria oceniona została tylko na 64%.Fot. Euro NCAP
Ostatni i zarazem najmniejszy z testowanych w tym rzucie samochód w każdej z kategorii oceniony został podobnie. Bezpieczeństwo dorosłych 74%, młodych pasażerów 72%, pieszych 68% oraz systemy bezpieczeństwa 64%. Jednak mimo nie dużych wymiarów, samochód poradził sobie nadmiernie dobrze. Trzeba pamiętać, że w tej konstrukcji nie ma dużo miejsca na różnego rodzaju strefy zgniotu oraz innych odbierające siłę z uderzenia rozwiązań.