Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 08-09-2012 Volvo idzie prosto ku swojemu celowi, nie oglądając się na konkurentów. Po bardzo udanych testach zderzeniowych Euro NCAP, w których najnowszy model szwedzkiego producenta zdeklasował konkurencję w trzech dziedzinach, tym razem pochwały spadają na trochę starszego - S60.
Amerykański odpowiednik Euro NCAP do testów zaprosił 11 samochodów z segmentu D. Volvo S60, jako jedyny europejski samochód, uzyskał ocenę -"Good". Drugim samochodem, któremu również udało się zdobyć ten wynik, jest Acura TL (samochód niedostępny na polskim rynku). Trzecim i ostatnim samochodem, który zapewniłby dobrą ochronę, jest Infiniti G, z oceną "Accaptable".
Najnowszy test IIHS, w przeciwieństwie do Euro NCAP różni się tym, że przy prędkości 64km/h samochód uderza frontalnie w przedmiot powierzchnią zajmującą 25% prawej części przodu, a nie jak w europejskich testach - 40%. Mimo różnicy zaledwie 15 procent, rezultat w niektórych samochodach jest bardzo widoczny, a czasem nawet miażdżący.
Najlepiej pokazują to wyniki dwóch niemieckich aut - Audi A4 i Mercedesa C klasy. Samochody te bez problemu radzą sobie w Euro NCAP, jednak testów amerykańskich nie zaliczyły, co oznacza, że nie zapewnią odpowiedniej ochrony ( otrzymały ocenę - Poor). Jedyny niemiecki model, któremu udało się wyjść obronną ręką ze zderzeń, to BMW serii 3, ale i tak jego ocena to zaledwie "Marginal".
Pocieszać niemieckich producentów może jedynie fakt, że nie byli najgorsi. Najmniej bezpiecznym samochodem okazał się japoński Lexus IS.