Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kacprowicz - 01-10-2011 Nowy SUV francuskiej marki to owoc współpracy koncernu Peugeot-Citroen (PSA) z Mitsubishi. Widać to już po designie, jaki mu zaserwowano.
Agresywny design
Projektanci uchwycili w karoserii silnego ducha francuskiej motoryzacji, wspomaganego japońskim temperamentem, kryjącym się choćby pod postacią agresywnych reflektorów - dziennych diodowych, oraz tylnych, mających przypominać pazury. Do tego stylu dołożono poszerzone błotniki, a pod nimi ukryto duże koła, opakowane w 18-calowe felgi. Widoczne są również liczne elementy chromowane, które do tej agresji wprowadzają silną nutę elegancji. Całość sprawia wrażenie dynamicznego, nowoczesnego i uniwersalnego SUV'a.
Komfortowe wnętrze
Wnętrze jest połączeniem stylu wysokiej jakości materiałów o delikatnej strukturze, zestawionego z czarnym panelem centralnym. Nad kierowcą i pasażerami widnieje szklany dach panoramiczny, zapewniający dużą ilość światła dziennego, a nocą wspomagany przez dyskretne podświetlenie diodowe, zamontowane po bokach. Na pokładzie znajdziemy również nawigację z ekranem dotykowym oraz kamerę cofania.
Producent postanowił zredukować zwisy, skracając tym samym model o 30 cm, względem poprzednika - 4007. Długość wynosi więc 4,34m, szerokość niezmiennie 1,80m, a wysokość 1,63m, zapewniając wszystkim pasażerom przestronność i wygodę. Tak zwarta budowa umożliwia sprawne poruszanie się zarówno w miejskich warunkach, jak i podczas wakacyjnych wyjazdów.
Niezawodny napęd
Jak przystało na nowoczesnego SUV'a, nowy Peugeot ma do dyspozycji napęd 4x4, który nie dość, że pomiędzy koła rozdziela elektronika, to jeszcze możemy zablokować (z lekką przewagą mocy na przód), lub przełączyć na 2wd. Aż 80% wszystkich 4008 produkowanych będzie z napędem 4x4, a dostępne w Europie będą wyłącznie takie wersje.
Dynamiczną jazdę zapewniać będą 4 wersje silnikowe, z 5 lub 6- biegową przekładnią:
Benzynowe:
1,6 l 85 kW (116 KM) / 152 Nm 5-biegowa, manualna skrzynia biegów
2,0 l 113 kW (150 KM) / 198 Nm 5-biegowa, manualna lub automatyczna skrzynia biegów
Diesel HDi:
1,6 l HDi FAP 82 kW (112 KM) / 270-280 (Nm overboost) 6-biegowa, manualna skrzynia biegów
1,8 l HDi FAP 110 kW (150 KM) / 300 Nm 6-biegowa, manualna skrzynia biegów
Peugeot 4008 wydaje się być godnym następcą modelu o numer niższego, zgrabnie łącząc francuski styl z japońską agresją, co nie łatwo można by sobie wyobrazić. Na dzień dzisiejszy nie znamy jeszcze terminu wprowadzenia tego modelu do polskich salonów.