Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 21-09-2012 Sportowy, wszechstronny i progresywny - tak Audi przedstawia swojego nowego A3. Wykonany według najnowszych osiagnięć w budowie technlogii ultralekkiej, zapewnia dużo miejsca zarówno dla pasażerów, jak i bagażu, a ponadto dysponuje dużymi, wydajnymi, a zarazem ekologicznymi silnikami. Audi swoim nowym modelem bardzo wysoko stawia poprzeczkę w segmencie premium.
Wymiary Audi A3 Sportback wynoszą 4,31m długości; 1,78m szerokości i 1,43m wysokości - niewiele zmieniły się w stosunku do poprzedniej wersji. Pokaźną różnicę widać jednak w rostawie osi, który jest większy o prawie 6 cm i wynosi 2.64m - dzięki czemu wzrasta komfort podróżowania. Bagażnik standardowo pomieści 380 litrów, a jego maksymalna pojemność przy złożonych siedzeniach to pokaźne 1,220 litrów. Tylna kanapa składa się w proporcjach 60:40. W zależności od wersji wyposażeniowej, nowy A3 ma opony na 16, 17 lub opcjonalnie 18 - calowych felgach.
Pod maską nowego Audi A3 Sportback ma się znaleźć duża spora gama silników. Jednak na start dostępne będą na razie dwie jednostki benzynowe i jedna wysokoprężna. Pierwszy dostępny z nich wszystkich, to diesel o pojemności 1.6 litra, zapewniający dobre osiągi przy niewielkim sapaniu. Z kolei silnik benzynowy, to 1.4l TFSI ( 122KM; 175 Nm; 9,3s - 100km/h ) oraz najbardziej sportowa jednostka dostępna w tym modelu - 1.8l TFSI, z mocą 180KM ( 250 Nm; 5,6s – 100km/h ). W niedalekiej przyszłości dojdą jeszcze następujące jednostki: dwa silniki o pojemności 2.0l TDI i mocy 150 KM ( 320Nm; 8,4s – 100km/h ) oraz 184 KM ( 380Nm; 7,4s – 100km/h ). Wszystkie silniki wyposażone zostały w 6-biegową skrzynię manualną, z opcją doposażenia w automatyczną, S-tronic. Silniki 1.8l benzyna i 2.0l TDI dostępne będą ponadto z napędem quatro; reszta będzie miała napęd na przednią oś.
W przyszłości pojawią się także modele napędzane gazem, jak też wersja e-tron plug-in.
Wystrój wnętrza to silna strona niemieckiego producenta. Linia samochodu wewnątrz nawiązuje do tej, którą znajdziemy w wyższych modelach marki z czterama pierscieniami na masce. Mocny podział wnętrza pomiędzy funkcjonalnością, a entertainment, jest widoczny na pierwszy rzut oka. Na konsoli opcjonalnie znajduje się duży 5,6” lub 7” ekran dotykowy, służący nie tylko to informowania, ale także do zapewnienia odpowiedniej dawki rozrywki w całym samochodzie. Został on umieszczony dosyć wysoko, obraz jest więc dobrze widoczny nawet z tylnej kanapy. Drugi przedział, na wysokości kokpitu, zawiera nawiewy, a poniżej przyciski do sterowania niektórymi systemami samochodu. Pod tym segmentem umieszona jest klimatyzacja, z kolei sterowanie radiem znajduje się przy skrzyni biegów. Dopracowane zostały między innymi fotele, które nie tylko lepiej trzymają kierowcę na zakrętach, ale także przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa.
Prognozując z przymrużeniem oka, jeśli postęp będzie szedł dalej w kierunku elektroniki, to za kilka lat nikogo nie będzie obchodzić, jaki silnik jest w samochodzie, lecz jaka karta graficzna. Audi A3 już teraz posiada najnowyszy układ nVidii - Tegra 2 T20. Co prawda na razie nie pozwala na granie w strzelanki itp. gry, lecz przeznaczony został do generowania Map 3D, obrazów, stron internetowych i innych funkcji, gdzie sprawdza się w zupełności. Za systemem audio stoi firma Bang & Olufsen, która wyposażyła ten samochód w sprzęt o mocy do 705W. Odpowiedzialnych za to będzie 14 głośników.