Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 20-09-2012 W konceptach często bywa tak, że śmiałe kreacje zrywają ze wszystkim, z czego producent dotychczas był znany. Samochody te rozszerzają horyzonty producenta i pokazują klientom, w jakim kierunku marka podąża. BMW Concept Active Tourer należy właśnie do tego typu samochodów. Nie dość, że znalazł się tu napęd na przednią oś, to na dodatek samochód stał się Vanem i korzysta z napędu hybrydowego. W tym modelu znalazło się wszystko, z czym BMW miał dotąd niewiele wspólnego, ale do czego kierował się już od kilku lat.
BMW Concept Active Tourer to w zasadzie mały Van, który bazuje na BMW serii 1. Jego wymiary wynoszą: 4,35m długości; 1,83m szerokości i 1,56m wysokości. Rozstaw osi - 2,67m. Nowy model skierowany został przede wszystkim do klientów, którzy cenią sobie komfort podróży, czerpiąc przy tym z wyższej pozycji siedzenia.
Pod maską znajdzie się hybryda typu plug-in, którą od kilku lat promują modele z serii i. Jeśli ten concept trafi na rynek, będzie prekursorem w kategorii tego typu napędów w hoistorii niemieckiej marki. BMW nazywa ten typ napędu eDrive. Pojemność silnika, to 1,5l, a moc generowana wraz z silnikiem elektrycznym wynosi 190KM. Trzeba jednak podkreślić, że nie jest to całkowita rezygnacja z napędu na tylną oś. Silnik spalinowy faktycznie napędza przednie koła, zaś silnik elektryczny swoją moc przekazuje na tylne. Dzięki temu, mimo swoich zwiększonych gabarytów, BMW Concept Active Tourer osiąga 100km nawet w 8 sekund, a średnie spalanie trzyma się w granicach 2,5l. Osoby, które lubią szybką jazdę, też nie będą miały co narzekać - pojazd ten może osiągnąć nawet 200km/h. Osiągi są więc nadal wysokie, a przy tym samochód bardzo mało pali.
Na zewnątrz samochód nadal prezentuje się dynamicznie ( mimo wyższego poziomu dachu), elegancko i sportowo, a przy tym stał się bardziej pojemny. 20-calowe obręcze kół utwierdzają w przekonaniu, że w przypadku tego modelu mamy do czynienia z pełnoprawnym, rasowym BMW.
W środku tego modelu jest dość cukierkowo. Podświetlenie typu "ambiente" wzdłuż linii drzwi, nadaje całemu wnętrzu przytulny i elegancki urok. Zastosowano je także do podświetlenia wszystkich przycisków. Konsola centralna skierowana jest mocno w stronę kierowcy i podzielona na 3 części. Pierwsza, połączona jedną linią z kokpitem, to część informacyjna, gdzie znajduje się duży, 8” monitor. W drugiej części znajduje się sterowanie systemem Audi, zakończone schowkiem. Trzecia cześć, której znajduje się sterowanie klimatyzacją, połączona jest jednym płatem materiału ze skrzynią biegów.