Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki, moj-samochod.pl - 25-10-2010 Firma Cadillac nie znalazła na naszym rodzimym rynku wielu zwolenników, mimo że cenowo, jak i jakościowo, jej modele nie odbiegają od swoich europejskich konkurentów. Sytuację ma jednak zmienić nowy Crossover o nazwie SRX, który jest SUV'em średniej klasy, a na jego podstawie będzie budowany między innymi Saab 9-4x.
Design
SRX bazuje na designie, którego nie da się pomylić i jest od razu identyfikowany ze swoją marką. Struktura grilla i światła przednie tworzą płynne przejście do dalszej części nadwozia samochodu, aż po nisko opadający Dach. Reflektory przednie mogą zostać dodatkowo wyposażone w technologię Light Pipe. Kolejną cechą SRX są nadkola, które zostały wysunięte aż na granice bryły samochodu, Model dostępny jest z 18 lub 20-calowymi Felgami. Zamocowany Spoiler optycznie wydłuża linię samochodu, dzięki czemu SRX prezentuje się bardziej okazale.
Wnętrze
Wnętrze nowego SRX, jak przystało na samochód tej klasy, jest zarówno luksusowe i elegancko ułożone. Charakterystyczna dla samochodu jest bardzo prosta budowa cockpitu, ograniczona do najważniejszych przycisków i podobnych, niezbędnych elementów. Nawigacja została elegancko schowana w przedniej konsoli tak, że nie zajmuje niepotrzebnie miejsca, a w razie potrzeby możemy bez łatwo ją wysunąć i swobodnie z niej skorzystać. Ładnie przedstawia się ponadto napis na progach drzwi - gdy mamy je otwarte, zostaje on podświetlony.
Silniki
W Cadillacu SRX znajdziemy tylko jeden silnik, - dopracowaną jednostkę 3.6 V6, która ma teraz moc 268 KM, wydobywaną z pojemności 3.0l z i dysponującą momentem obrotowym 302 Nm.
SRX dostępny jest z 6 biegową przekładnią automatyczną, która w zależności od naszego stylu jazdy, nieustannie dopasowuje obroty silnika tak, spalał jak najmniej paliwa.
Podsumowanie
Cadillac SRX jest bardzo dobrą i miłą dla oka alternatywą dla typowych europejskich SUVów. Jedynym mankamentem, do którego można się przyczepić, jest ograniczenie wersji silnikowych do jednego.