Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Cadillac w Europie nie powiedział jeszcze ostatniego słowa
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 02-11-2012 Najlepszym przyładem jest najnowszy model ATS, tej amerykańskiej, luksusowej marki. ATS to sportowy sedan, który ma namieszać w tym segmencie i odebrać klientelę głównym konkurentom. Mimo swoich wielu walorów, samochód ten będzie miał naprawdę trudne zadanie, a czy mu sprosta, to pokaże tylko czas.
Jako przedstawiciel segmentu C, mierzy 4.64m długości, 1.81m szerokości oraz 1.43m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2.78m. Pojemność bagażnika jest poniżej normy - zaledwie 381 litrów. Kosztem tej części samochodu, producent postanowił obdażyć go większą ilością miejsca dla osób podróżujących.
Cadillac swoich konstrukcji nie obdaża szeroką gamą silników, toteż w ATS dostępny jest tylko i wyłącznie jeden motor, o pojemności 2 litrów i mocy 276KM, w którym to moment obrotowy wynosi 353 Nm, dostępne już od 1700 obrotów. Takie dane zapewniają nieskrępowany dostęp do mocy w każdej stytuacji na drodze. Wybierając skrzynię 6-biegową manualną, dostaniemy napęd na tylną oś, z kolei jeżeli wybierze się 6-biegową automatyczną, do wyboru będzie między przełożeniem mocy na tylną oś lub na wszystkie koła. Do 100km/h samochód przyspiesza w granicy 6 sekund.
Warto również wspomnieć o nadwoziu. Indywidualna, niespotykana nigdzie indziej linia, to wizytówka Cadillaca. Design ma reprezentować wysoki status właściciela. Do podkreślenia linii zastosowano felgi sięgające od 17 do 18 cali. Dzięki swoim ostrym liniom, pojazd stawia niski opór powietrzu, co pozytywnie wpływa zarówno na jego osiągi, jak i ekonomię silnika. ATS ma bardzo zbliżony design do swoich większych braci, jednak różnica tkwi w detalach. Klosze reflektorów w górnej zewnętrznej części, wchodzą daleko w maskę, a przy tym są bardziej smukłe. Tył samochodu równie atletyczny, ozdobiony jest trzecim światłem stopu, które zostało umieszczono wyżej, poza linią kończącą zarys tylnych świateł. Cadillac ATS dostępny jest w 10 kolorach.
Wnętrze dopracowano w każdym detalu. Wystrój Cadillaca jest prosty, ale dzięki zastosowaniu najwyższej jakości materiałów, robi się z tego bardzo komfortowy samochód segmentu premium. Już najniższa wersja wyposażeniowa oferuje swoim klientom to, za co u konkurencji trzeba słono płacić. Tak więc znajdziemy sterowane w 10 płaszczyznach siedzenie kierowcy i pasażera i system audio premium marki Bose - z 7 głośnikami, radiem CD oraz systemem CUE do sterownia urządzeniami zewnętrznymi poprzez Bluetooth. Ponadto bezkluczykowy dostęp oraz włączanie silnika specjalnym przyciskiem także należą do wersji podstawowej. Dla poprawienia komfortu poruszania się w mieście, umieszczono czujniki parkowania z przodu i z tyłu nadwozia. 17” felgi wyposażone są w opony run-flat, co pozwala na normalną jazdę, nawet z przebitą oponą. Aby podkreślić jeszcze bardziej ekskluzywność, konsola obszyta została skórą. Samochód dostępny jest w 7 wersjach kolorystycznych wewnątrz.
Amerykański producent technologicznie nie odbiega od swojej konkurencji ze Starego Kontynentu, lecz oferuje coś, czego europejczycy nie mogą zaoferować - unikatowość, niemalże egzotykę. Osoby, które chcą się wyróżnić, a nie stać ich na wyrafinowane Ferrari, lub inny rzadki samochód, obecnie mają duży problem. ATS będzie dla nich poważną propozycją. Ceny na pojedyncze europejskie rynki niebawem powinny się pojawić. W Niemczech ten pojazd będzie do nabycia od 37 500 Euro za wersję Elegance, skończywszy na 50 970 za Premium.