Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 24-03-2010 W całej historii General Motors Corporation bardzo trudno znaleść model, który musi osiągnąć sukces za wszelką cenę. Takie zadanie ma właśnie Chevrolet Spark. Ostateczna wersja produkcyjna została ukazana na targach samochodowych we Frankfurcie. GM ma wielki problem, biorąc pod uwagę bardzo złą sytuację ekonomiczną na świecie ciężko znaleźć pozytywy dla koncernu z Detroit. Dwa ostatnie i niezwykle udane modele mają wyprowadzić GM na prostą, te modele to Spark i Cruze.
Design
Bardzo cieszy mnie fakt, iż model produkcyjny nie odbiega w znaczącym stopniu od prototypu zaprezentowanego dwa lata temu w Nowym Jorku. Przód to przede wszystkim potężny grill z idealnie wkomponowanym logo Chevroleta. Ciekawostką w nowym maluchu są światła, a dokładniej jedne z najdłuższych kloszy lamp przednich w historii motoryzacji. Bok pojazdu dzięki odpowiednio dobranym przetłoczeniom jest masywny a zarazem dynamiczny. Sprytnie ukryte klamki tylnych drzwi przypominają patent wykorzystywany w Alfie Romeo 156. Tył samochodu to ostre, przemyślane linie, których dopełnieniem jest sporych rozmiarów spojler znajdujący się nad tylną szybą.
Wnętrze
Wnętrze wreszcie można uznać za mocną stronę pojazdu zza oceanu. Jest całkowicie przeprojektowane, materiałów użytych w tym modelu próżno szukać w jakimkolwiek innym małym samochodzie GM. Nareszcie doczekaliśmy się wygodnych foteli te z modelu poprzedniego były skandaliczne, miałem uczucie jakbym usiadł na stołeczku w kuchni. Całość jest przestronna jak na ten segment. Wyraźnie zauważamy, że wnętrze jest zaprojektowane pod Europejczyków.
Silniki
Do dyspozycji mamy dwie jednostki napędowe, obie zbudowane przy znacznym udziale aluminium.
1.0l, 66KM,
1.2l, 78KM,
Mocniejsza jednostka wygląda bardzo ciekawie, rozpędza pojazd do 100km/h w jedyne 12.4s a średnie spalanie w cyklu miejskim nie powinno przekroczyć 5.8l na 100km.
Podsumowanie
Po raz pierwszy w przypadku wprowadzenia na rynek małego Chevroleta jestem skłonny powiedzieć „to jest to” wróżę mu sukces na europejskim rynku. Niewątpliwą zaletą jest cena, nowym samochodem możemy wyjechać z salonu za 30 990zł. Jest to konkurencyjny pojazd w swojej klasie i na pewno warto rozważyć jego zakup.