Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 28-02-2019 Flagowy SUV Q8 niemieckiego producenta Audi doczekał się dwóch nowych jednostek napędowych w układzie V6. Topowy model będzie mógł być wyposażony w silnik V6 TFSI ( 3.0l ) o mocy 340 KM lub V6 TDI ( 3.0l ) o mocy 231 KM. Wszystkie jednostki wykorzystywane w tym modelu uzbrojone zostały w układ hybrydowy typu mild. Oznacza to że auto ładuje baterię podczas hamowanie. Skumulowana energia uwalniana zostaje podczas przyspieszana, co przyczynia się do obniżenia poziomu spalania auta.
Audi Q8 55 TSFI wyposażony w nowy silnik benzynowy o pojemności trzech litrów dysponuje mocą 340 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 500 Nm. Te wartości pozwalają na osiągnięcie 100 km/h masywnego Audi Q8 zaledwie w 5,9 sekund. Nieco słabsza wersja Audi Q8 45 TDI posiada taki sam maksymalny moment obrotowy, jednak tylko 231 KM. Mimo mniejszej ilości koni mechanicznym pod maską samochód w tej wersji osiąga 100 km/h w 7,1 sekundy. Auto z pierwszą jednostką posiada elektroniczne ograniczenie prędkości do 250 km/h, wersja wysokoprężna do prędkość 233 km/h.
Średnie wartości spalania, które mogą się wahać w zależności od wyposażenia. Wynoszą dla wersji benzynowej od 10,5 l do 11 l na 100 km. Bardziej ekonomiczna jest wersja wysokoprężna, model Audi Q8 w tej wersji potrzebuje tylko od 8,2 l do 8,8 l na 100 km. Za tak niskie wartości odpowiada głównie układ mild hybrid. W zależności od stylu jazdy może przyczynić się do zaoszczędzenia nawet 0,7l paliwa na 100 km. Kolejne zalety układu hybrydowego Audi to możliwość żaglowania przez okres nawet 40 sekund. Oznacza to że auto, które porusza się z prędkości od 55 do 160 km może na ten okres wyłączyć dopływ paliwa do silnika. Ponadto system Start & Stop załącza się dopiero od prędkości 22 km/h.