Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 18-03-2010 Fiesta to jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu B, a także najlepiej sprzedający się model Forda w historii amerykańskiej marki. Do wyjścia na rynek najnowszej generacji, Ford Fiesta został sprzedany w ponad 13 milionach egzemplarzy. Pierwsza Fiesta wyjechała na drogę w 1976 roku. Obecnie w salonach dostępna jest już VII generacja tego miejskiego samochodu.
Design
Nowa linia stylistyczna Forda „kinetic design” jest wyrazem energii w ruchu, natomiast Ford Fiesta VII jest uosobieniem tej idei. Duży wlot powietrza w kształcie odwróconego trapezu płynnie przechodzi w muskularne przetłoczenia nadkoli. Smukłe, wykończone chromem światła zachodzące na boki nadwozia stanowią niezwykle wyszukaną formę przypominającą elegancką biżuterię. Tył samochodu jest masywny i pasuje do reszty co w dzisiejszych czasach nie jest wcale takie proste do uzyskania.
Wnętrze
Wnętrze to przede wszystkim nowoczesna forma. Osobiście odnajduję tutaj trzy plusy i jeden spory minus. Pozytywne rzeczy to wykończenie wnętrza dobrymi, przyjemnymi w dotyku materiałami, czytelne zegary oraz wielofunkcyjna kierownica. Największym minusem jest kompletnie nieprzemyślana forma deski rozdzielczej. Zbiegają się tutaj linie, które nie pasują do żadnego innego elementu wnętrza. Chodzi mi przede wszystkim o górną, centralną część deski rozdzielczej. Szczerze mówiąc sam zaprojektował bym ją lepiej.
Silniki
Ford oferuje nam trzy silniki wysokoprężne. Jednostki 1,4 l i 1,6 l Duratorq zostały zmodyfikowane, aby zapewnić szybsze reakcje silnika oraz lepsze parametry zużycia paliwa i emisji spalin. Klientom, którzy preferują silniki benzynowe amerykańska marka oferuje serię super lekkich jednostek wykonanych ze stopów silników 16–zaworowych, począwszy od ekonomicznego 1,25-litrowego Durateca, poprzez kolejne silniki o większej mocy, aż po najmocniejszy w ofercie Ti-VCT, uzyskujący pokaźne 120 KM.
Podsumowanie
Ford Fiesta to samochód kultowy, tak samo jak w wyższym segmencie VW Golf. Jest to samochód popularny i lubiany, zwłaszcza wśród przedstawicieli handlowych. Według mnie Ford swoją nową linią stylistyczną a także całą ideą budowy samochodu „kinetic design” poczynił największy skok jakościowy w swojej historii. Wracając do Fiesty VII generacji jest to samochód konkurencyjny w swojej klasie ale ceny zaczynające się od 42 300zł są zbyt wysokie. Fiat Grande Punto jest o około 6000zł tańszy.