Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 07-03-2010 Najnowsza wersja Forda Focusa pojawi się w identycznym kształcie zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie, na stary kontynent przypłynie dopiero pod koniec tego roku a do Polski jeszcze później. Można zadać sobie pytanie czy to dobry pomysł, osobiście uważam że tak, ponieważ na dzień dzisiejszy mówiąc Ford Focus w Europie mamy na myśli całkowicie inny samochód niż ten produkowany w Stanach Zjednoczonych. Focus zadebiutował na salonie samochodowych w Detroit, gdzie ukazano dwie wersje nadwozia, sedan oraz hatchback.
Design
Ford podąża niedawno obraną drogą tj. kinetic design, jest to całkowicie nowy styl, nowa idea linii nadwozia. O ile przód samochodu może w jakikolwiek sposób przypominać poprzedni model to tył jest już inny pod każdym względem. Z przodu w oczy rzuca się duża atrapa chłodnicy oraz ciekawe przetłoczenia w okolicy halogenów. Auto straciło bardzo charakterystyczny element, a mianowicie tylne światła w słupkach. W zamian designerzy zafundowali mu ogromne lampy, które mocno nachodzą na bok nadwozia.
Silniki
Niestety nie znamy jeszcze szczegółów technicznych dotyczących jednostek napędowych. Silniki benzynowe będą opierały się na czterocylindrowych konstrukcjach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W ofercie zapewne nie zabraknie silników diesla, co ciekawe wszystkie jednostki napędowe będzie można wyposażyć w nową przekładnię dwusprzęgłową PowerShift. Jest to godne uwagi rozwiązanie.
Podsumowanie
Nowy Ford Focus zapewne będzie godnym konkurentem dla gigantów w tym segmencie, Volkswagena Golfa czy też Toyoty Corolli. Jak zapewnia nas producent, samochód zachował swoje wyśmienite właściwości jezdne. Tutaj z pomocą mają przyjść dwa systemy - Dynamic Cornering Control oraz Torque Vectoring System. To one mają zminimalizować efekty pojawiającej się podsterowności.