Fot. Ford
Najnowsza generacja Edga, która po raz pierwszy wita europejską ziemie stanowi połączenie amerykańskiego prostoliniowego designu z europejską elegancją i innowacyjnością. Połączenie tych dwóch przeciwnych stylów, stworzyła samochód, który emanuje mocą i prezencją, ale nadal prezentuje się lekko i zręcznie. Wnętrze samochodu, zostało zaprojektowane z myślą o jak najmniejszą potrzebę zdejmowania rąk z kierownicy do czego ma także służyć najnowsza wersją sterowania głosem Sync2.Fot. Ford
Edge oprócz nowego podejścia do Europejskiego rynku będzie także stanowił najbardziej zaawansowany samochód w ofercie amerykańskiego producenta. Innowacje dotyczą zarówno bezpieczeństwa, jak też interakcji kierowcy z samochodem, co także bezpośrednia wpływa na bezpieczeństwo podczas jazdy. Sync2 to nowa rozbudowana wersja systemu interakcji użytkownika z samochodem. System pozwala jeszcze lepiej sterować multimediami oraz podłączonymi urządzeniami z samochodem bez potrzeby zdejmowania oczu z ulicy.Fot. Ford
Nowy Edge występować będzie w dwóch wariantach silnikowych, co najbardziej dziwi wyłączenie wysokoprężnych. Jednak do debiutu rynkowego jeszcze trochę czasu pozostało, być może znajdzie się miejsce na EcoBoosta. Obie jednostki to czterocylindrowe napędy o mocach 180 KM oraz 210 KM, z odpowiednimi momentami obrotowymi wynoszące 400 Nm oraz 480 Nm. Podstawowa jednostka dostępna będzie z sześciobiegową manualną skrzynią, w przypadku silniejszego wariantu na dzień dobry otrzymujemy sześciobiegową automatyczną PowerShift.