Fot. Volvo
Początki modelu Volvo C70 sięgają roku 1994, kiedy to nieduży zespół entuzjastów miał się zająć zaprojektowaniem sportowego Coupe, na podstawie modelu Volvo 850. Problem w tym, że inżynierowie szwedzkiej marki mieli bardzo mało wiedzy na temat tego typu samochodów. Do pomocy zaciągnięci zostali specjaliści z firmy TWR. Volvo już wcześniej nawiązał współpracę z tą firmą przy okazji udziału w serii wyścigowej BTCC. Po zaledwie 30 miesiąca powstała pierwsza generacja modelu C70. Jednak zanim nastąpiła premiera nowego szwedzkiego pojazdu. Samochód zdążył już zadebiutować w filmie The Saint z Val Kilmarem w roli głównej. Oczywiście fakt udziału samochodu trzeba było ukrywać do momentu premiery w Paryżu.Fot. Volvo
Udany debiut zaowocował rozpoczęciem masowej produkcji. Utworzona specjalnie spółka Autonova pomiędzy Volvo a TWR, rozpoczęła wytwarzanie samochodu w niedużym zakładzie w mieście Uddevalla. W 1999 roku Volvo przejął TWR. Produkcja pierwszej generacji Coupe C70 trwała do 2002 roku. Wersja nadwozia kabriolet przetrwałą o kolejne trzy lata, do 2005 roku. Wtedy na rynku zadebiutowała druga generacja samochodu. Volvo tak jak w przypadku pierwszej generacji zasięgnął rady bardziej doświadczonej firmy w zakresie sportowych samochodów bez dachu. Nowym partnerem przy produkcji Volvo C70 z twardym składanym dachem została włoska Pininfarina.Fot. Volvo
Volvo mimo niedużego doświadczenia z samochodami typu Coupe, a tym bardziej kabriolet była jednak w stanie dać klientom to co inni nie byli zakres bezpieczeństwa. Volvo C70 to pierwszy samochód tego typu, który bez problemu przeszedł bardziej restrykcyjne testy amerykańskiego odpowiednika Euro NCAP. Osiągając przy okazji dużo lepsze wyniki niż samochody z innych bardziej bezpiecznych segmentów. Wszystko dzięki dużej dbałości o bezpieczeństwo. Volvo C70 nie doczekał się niestety jak na razie trzeciej generacji.Fot. Volvo