Fot. Hyundai
Nowa sylwetka elektronicznego 4 drzwiowego pojazdu wyprofilowana została tak aby prezentować się jak Coupe. Zastosowane zostały także dodatkowe rozwiązania oraz elementy, które znacznie obniżają opór powietrza. Ze swoją wartością 0,24 Cx, Hyundai IONIQ jest jednym z liderów w tym zakresie. Wynik ten przekłada się głównie na zużycie energii podczas jazdy. Tak jak na zewnątrz, wewnątrz wszystko ułożone zostało schematycznie i przemyślanie. Duży 7 calowy ekran nie tylko dobrze wygląda, dodatkowo nadaje nastrój wnętrzu. Niebieskie zakończenia oraz ramki elementów nie tylko nawiązują kolorystycznie do loga producenta, ale dodatkowo podkreślają elektryczną przynależność samochodu.Fot. Hyundai
Pod maską znajdzie się między innymi poprawiona jednostka benzynowa o pojemności 1.6 litrowa. Silnik z rodziny GDI będzie wykorzystywany do wersji hybrydowej. Silnik elektryczny wykorzystywany w nowym Hyundai IONIQ będzie dysponować mocą 43.5 KM. Wraz z silnikiem benzynowym sumaryczna moc będzie wynosić 141 KM. Dzięki stałemu dopływowi mocy, moment obrotowy będzie osiągać nawet do 265 Nm. Hyundai wyposażył swój nowy model w dwu sprzęgłową przekładnię automatyczną z sześcioma biegami. Pozostałą specyfikację kolejnych wersji silników poznamy zapewne wkrótce.Fot. Hyundai
Nad bezpieczeństwem pasażerów nowego Hyundai IONIQ czuwać będą nowe zaawansowane rozwiązania. Ich działanie i sprawność testowana była między innymi podczas zeszło rocznych testów zderzeniowych EURO NCAP na modelu Tucson. Wynik aktywnych systemów wyniósł dobre 71%. Wysoka jakość samochodów Hyundai przyczyniła się także do dobrych wyników w pozostałych kategoriach.