Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 02-04-2010 Jeden z największych koncernów samochodowych, koreański Hyundai założony w 1947 roku przez Chung Ju-yung’a jako przedsiębiorstwo budowlane w 2010 roku wypuszcza na rynek hybrydę. Większość głównych oponentów Hyundaia zrobiła to wcześniej, najlepszym przykładem jest Toyota Prius. Pierwsza generacja Sonaty została wypuszczona na rynek 1988 roku. W tym roku naszym oczom ukaże się już V generacja tego modelu.
Design
Ostatnio w swoim artykule pochwaliłem Koreańczyków za projekt modelu ix35. Dzisiaj niestety nie mogę wygłosić podobnej opinii o nowej Sonacie. Samochód jest kompletnie nieprzemyślany, to jedno wielkie zbiegowisko przypadkowych linii, które nie mają wyraźnego początku i końca. Szczerze mówiąc to Sonata wygląda jak zabawka poskładana z części które niespecjalnie do siebie pasują. Jeśli miałbym na siłę szukać pozytywów to sposób wkomponowania światła halogenowego przypada mi do gustu, ale co z tego skoro nie pasuje do żadnego innego elementu karoserii…
Wnętrze
Wnętrze jest przyzwoite ale także trąci tandetą, podobnie jak nadwozie nie jest ono przemyślane. Wielofunkcyjna kierownica to plus ale przyciski na niej nie są wzorem ergonomii. Plastiki użyte do wykończenie nie sprawiają wrażenia trwałych. Podejrzewam, że po przejechaniu kilku dziesięciu tysięcy kilometrów wszystko zacznie „trzeszczeć” i żyć własnym życiem. Największa zaletą są fotele, szerokie i mocno wyprofilowane jak na tą klasę samochodów. Podwójny dzielony szyberdach jest dobrym pomysłem, będzie sprawiał sporą frajdę podczas jazdy zarówno osobom siedzącym na przednich fotelach jak i pasażerom tylnej kanapy.
Silniki
Niestety nie mamy na chwilę obecną szczegółowych informacji na temat silników nowego Hyundaia Sonata. Wiemy, że będzie to hybryda, czyli połączenie działania dwóch silników, spalinowego oraz elektrycznego. Dzięki temu zabiegowi możemy liczyć na mniejszą emisję CO2 oraz atrakcyjne spalanie.
Podsumowanie
Model Sonata nigdy mi się nie podobał, nie można jednak na podstawie jednego pojazdu oceniać całej marki. Nadal uważam, że Hyundai to koncern o wielkim potencjale a Sonata to stylistyczny wypadek przy pracy. Mam jednak nadzieję, że silnik/silniki tego modelu pozytywnie mnie zaskoczą a wprowadzona hybryda zapowiada przełom techniczny w samochodach tego producenta.