Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Wysyp nowych VW w Shanghaju w tym nowy SUV CrossBlue Coupe
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 20-04-2013 Wraz z pokazem nowego modelu, Volkswagen uchyla rąbka przyszłości, w jakim kierunku będzie szła jego produkcja. Technologia Plug-in-hybrid stoi na pierwszym miejscu, jako forma obejścia wysokich unijnych norm spalinowych, a zarazem opcja dostarczania na rynek mocnych jednostek. CrossBlue Coupe będzie pierwszym konkurentem jedynaka w tym segmencie - samochodu także niemieckiego - BMW X6. Ten model to także nowy akapit w historii designu całej marki, który zrzuca z siebie prosty, przewidywalny układ, na rzecz bardziej nowoczesnych i odważnych form.
Samochód pod względem długości niczym nie ustępuje swojemu konkurentowi. 4,89m powinno zapewnić odpowiednio dużo miejsca zarówno dla osób podróżujących z bagażem. Szerokość mierząca 2.02m także powinna sprawić, iż nikomu nie będzie ciasno. Jako że samochód, mimo przynależności do SUV'ów jest tak naprawdę Coupe, jego wysokość wynosi 1.68m. Rozstaw osi, wynoszący 2.98m długości, zagwarantuje idealne warunki dla podróżujących tym samochodem.
Jak już wspomniano na początku, samochód zrywa ze stonowanym, przewidywalnym wizerunkiem. Zaprezentowany model z poprzednimi przedstawicielami VW dzieli co najwyżej znaczek na grillu. Ten z kolei podzielony został na dwa sektory. Mocne i klarowne linie, które swój początek mają w poszczególnych sektorach w górnym grillu oraz reflektorach, tworzą idealną symbiozę. Każda linia podkreśla element, który następuje za nią, jak na przykład przednie reflektory. Ciąg dalszy widać wzdłuż mocnego i nowoczesnego nadwozia, zaś koniec ma miejsce dopiero w tylnych światłach. W dolnej części nadwozia zastosowano lekkie wgniecenie, które idealnie podkreśla sportową linię samochodu. Cała konstrukcja idealnie prezentuje się na nowoczesnych, zgodnych z nową linią, 22” felgach.
Serce samochodu to 3-litrowa benzynowa jednostka TSI V6 o mocy 415 KM. Wyposażony w ten silnik prawie 5-metrowy kolos do pierwszych 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,9 sekundy. Mimo dużej jednostki, średnie spalanie, według VW, to tylko 3 litry. Uzyskano taki a nie inny wynik dzięki zastosowaniu Plug-in-Hybrid. System ten pozwala na przejechanie nawet 33km bez użycia kropelki benzyny, przy założeniu prędkości do 120km/h. Jednak realne spalanie wynosi 6,9l, co przy pojemności 80-litrowego baku daje zasięg do 1190km na jednym baku.
Duże wymiary karoserii mają swoje odbicie wewnątrz samochodu, co widać między innymi w bagażniku o pojemności 1101 litrów. Jak przystało na przedstawiciela ekskluzywnego segmentu samochodów, wewnątrz znalazło się wszystko, co wyznacza trendy luksusu oraz wygody. Tak też na pierwszy rzut oka widać 10,1” ekran, który stanowi centrum nie tylko sterowania samochodem, ale także całego designu. Proste i mocne linie, czyli znak rozpoznawczy CrossBlue, znalazły także zastosowanie podczas projektowania wnętrza. Duża szerokość samochodu przeznaczona została na pokaźną środkową część, która pozwala zarówno kierowcy, jak też pasażerowi, na swobodne gospodarowanie miejscem.
CrossBlue w tym momencie pełni jedynie rolę pytania do potencjalnych klientów, czy chcieliby tego typu samochód od niemieckiego producenta. Jednak pozytywny oddźwięk, który koncept wywołuje, zapewne zaprocentuje rychłym wprowadzeniem pojazdu na rynek nie tylko Chiński, ale przede wszystkim europejski.