Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki, moj-samochod.pl - 02-01-2011 Lexus jest jedną z przodujących firm stawiających od lat na hybrydowe napędy. Powiązanie luksusowego wnętrza z proekologicznym PR'em daje temu producentowi w wielu krajach pozycje numer jeden w sprzedaży. CT200h to kompaktowy hatchback z napędem hybrydowym, który ma stanowić model wejściowy do świata Lexusa. Pięciodrzwiowy CT200h został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski.
Design
Nowy CT200h cechuje się prostą, a jednocześnie elegancką linią. Stylistyka wykorzystana w projektowaniu nowego pojazdu Lexusa stanowi dalszy ciąg rozwoju designu L-finesse. Zaokrąglone końce elementów obrazują opływową strukturę samochodu, które zmniejszają opór powietrza. Z kolei duży odstęp miedzy kołami nadaje pojazdowi równowagę miedzy siłą i precyzją kierowania tym samochodem.
Wnętrze
Jak przystało na samochód klasy premium, u japońskiego producenta wykorzystane materiały są najlepszej możliwej jakości. Design wnętrza jednak trochę odbiega od tego, co można by się spodziewać po modelu tej klasy. Przede wszystkim rzuca sie w oczy niecodzienny podział konsoli środkowej. Na samej górze mamy ekran LCD, trochę niżej znajdują się wywietrzniki, a od razu pod nimi umieszczona została konsola do sterowania klimatyzacją. Następnie, już prawie poziomo, ułożona jest ostatnia część konsoli, w której znajduje się odtwarzacz CD i inne przyciski do sterowania multimediami. Hamulec ręczny bardziej przypomina laskę dla dziadka, a ponadto jest umieszczony blisko kierownicy. Kierowca siedzi bardzo nisko, co może daje lepsze właściwości podczas jazdy w ostrych zakrętach, jednak przy normalnej i spokojnej podróży komfortowe to nie będzie.
Silniki
Jak wspomniałem, materiały użyte wewnątrz samochodu, jak i design zewnętrzny, są godne klasy premium. Jednak silnik dostępny w tym samochodzie daje wiele do życzenia. Gdy będziemy chcieli kupić ten samochód, Lexus postawi nas przed faktem dokonanym, prezentując ekologiczny, ale jednak bardzo słaby silnik o pojemności 1.8 l, o mocy 100 koni mechanicznych, który po dodaniu mocy z silnika elektrycznego, daje nam w sumie i tak słabe 136 KM. Do 100 km/h potrzebuje ponad 10 sekund, co raczej stawia go na przegranej pozycji w tym segmencie. Samochód przy pełnej prędkości osiąga tylko 180km/h.
Podsumowanie
Nowy Lexus to samochód jedyny w swoim rodzaju. CT200h to powiązanie luksusowej marki z przeciętnymi osiągami. Wiadomo, aktualnie trwa boom na ekologiczne samochody, jednak Lexus mocno przesadził - większość producentów zmniejsza wydzielanie CO2 w swoich samochodach, starając się jednak utrzymać mocne osiągi. Czyżby rozwiązania Lexusa i zaufanie w napędy hybrydowe były ślepą drogą?