Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 20-09-2012 Od kilku już lat Lexus pokazuje na targach model koncepcyjny LFA. W ostatnim roku, na targach w Detroid i w Genwie, zaprezentowany został LF-LC. W Paryżu zobaczymy kolejną wersję rozwojową tego modelu, o nazwie LF-CC. Intensywne prace nad tym bolidem, a także wprowadzenie zbliżonego pojazdu przez Toyotę, raczej dają nadzieje, że wkońcu pojawi się on w salonach.
Aktualny model koncepcyjny wyposażony jest w 2.5-litrowy silnik hybrydowy, z napędem na tylną oś. Głównym założeniem przy tworzeniu tego silnika jest, aby był on jak najbardziej ekologiczny. Tak więc, mimo 2.5-litrowej pojemności, emisja dwutelenku węgla spada poniżej 100 g/km.
LF-CC stanowi najnowsze osiągnięcie designu według aktualnego trendu - L-finesse - z jego najmocniejszymi akcentami. Model będzie służył jako pierowzór kolejnych generacji samochodów japońskiego producenta. Wloty powietrza zostały odpowiednio zaprojektowane, aby maksymalnie zwiększyć dopływ powietrza do silnika i przednich hamulców.
Wnętrze nowego modelu zostało od nowa zaprojektowane i podzielone na dwie części. Góra jest odpowiedzialana za wyświetlanie informacji. Znajduje się tam multifunkcjonany ekran, umieszczony idealnie tak, aby kierowca miał dostępne wszystkie informacje na jeden rzut oka. Druga, dolna część, odpowiada za sterowanie. Całość została tak zaprojektowana, aby kierowca miał wszystko pod ręką, jak najrzadziej musiał spuszczać zwrok z ulicy, a zarazem sprawował pełną kontrolę nad multimediami.